دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با روش ها و مراحل تمیز سازی استخر ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با روش ها و مراحل تمیز سازی استخر ها

کیفیت آب استخر رابطه مستقیمی با تمیز بودن استخر دارد، از این رو باید طبق برنامه و به صورت کاملا منظم، استخر ها را از هر گونه آشغال و جرم، پاکسازی کنیم.


از آن جایی که استخر با سلامت و بهداشت انسان ها ارتباط دارد باید همیشه تمیز باشد. در غیر این صورت موجب ایجاد بیماری های پوستی خواهد شد و به جای این که باعث شود حال مان بهتر شود، مریض مان می کند. همیشه تمیزی و پاکیزگی استخر جز مهم ترین مسایل بوده است. پس مهم است که به این موضوع توجه ویژه شود. اگر شما هم در خانه و یا ویلای خود استخر دارید حتما مرتب به فکر تمیزی آن هستید. اما ممکن است تمیز کاری استخر به نظر تان کار سختی بیاید و تا حالا با مشکلات فراوانی این کار را انجام داده باشید. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی روش ها و مراحل تمیز کردن این سازه ها می پردازیم.

7151

جمع آوری زباله های استخر

اما تمیز کاری استخر هم مانند هر نظافت دیگری به ابزار آلات خاص خودش نیاز دارد که باید در ابتدا آن ها را تهیه کنید. ابزاری نظیر  توری استخر، دستگاهی برای سنجش PH آب، محلول های مخصوص برای ضد عفونی کردن و... برای تمیز کردن این سازه مورد استفاده قرار می گیرند.

در مرحله اول باید فضای اطراف استخر را جارو بزنید و آشغال ها را جمع آوری کنید. اگر در اطراف آن فضا های شیشه ای وجود دارد حتما با کمک دستمال مخصوص شیشه ها و شیشه پاک کن آن ها را تمیز کنید. اگر آشغال در آب هم ریخته شده باشد (این مشکل معمولا در مورد استخر های روباز وجود دارد) باید به کمک توری مخصوص آن ها را از سطح آب جمع آوری کنید. وقتی که ذرات خارجی را از سطح آب جمع کردید نوبت به تمیز کردن پله ها و گوشه ها و دیوار های استخر می رسد. برای این کار باید از برس مخصوص استفاده کنید. استفاده از این برس موجب می شود آلودگی و جرم هایی که به این قسمت ها چسبیده است برداشته شود. این کار را باید با دقت زیادی انجام دهید تا سطوح مورد نظر به طور کامل تمیز شود. اگر متوجه شدید که برس به تنهایی سطوح را تمیز نمی کند می توانید از یک ماده شوینده کمک بگیرید و آلودگی را به طور کامل پاک کنید.

7152

پاکسازی کف استخر

در این مرحله باید به سراغ کف استخر بروید. برای شستن و تمیز کردن کف این سازه باید از جارو های مخصوص استفاده کنید. این جارو ها در انواع مختلف اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی در بازار موجود هستند که بسته به بودجه ای که دارید می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. دست کم باید هفته ای یک بار به کمک جارو کف این سازه را تمیز کنید. چون استفاده از منعقد کننده های شیمیایی موجب رسوب گرفتن کف آن می شود. اگر اندازه استخر تان کوچک باشد استفاده از جارو های دستی هم مشکل را حل می کند. برای استخر هایی هم که اندازه متوسط دارند می توانید از جارو های نیمه اتوماتیک استفاده کنید. ولی برای آن هایی که دارای اندازه خیلی بزرگ هستند حتما باید از جارو های اتوماتیک استفاده کنید. نحوه استفاده از جارو های اتوماتیک که به آن ها ریاتیک هم می گویند به این صورت است که در گوشه ای از استخر قرار داده می شوند و پس از اتمام کار آن ها را از استخر خارج می کنیم. عمل گردش و تمیز کاری توسط جارو انجام می شود و کار تان را حسابی آسان می کند.

7153

سنجش میزان PH آب

حالا وقت آن است که محلول های شیمیایی به کمک مان بیایند تا استخر را تمیز کنیم. آب استخر باید به صورت مداوم و پیوسته از نظر PH، تمیزی و مواد شیمیایی اندازه گیری شود. دست کم سه بار در هفته این اندازه گیری ها نیاز است.

برای آب استخر میزان PH باید بین 7.2 تا 7.6 باشد. در صورتی که مشاهده کردید عدد PH از این محدوده خارج شده است باید موادی که موجب افزایش یا کاهش ان می شوند بسته به نیاز استفاده کنید.

برای ضد عفونی کردن آب از کلر استفاده می شود. برای این کار باید قرص های کلر را خریداری کنید و در آب استخر قرار دهید. راه دیگر ان استفاده از دستگاه های کلر زن می باشد.

7154

شوک دادن و اکسید کردن آلودگی ها

در مرحله آخر باید از مواد شوک دهنده استفاده کنیم. این مواد باعث می شوند که آلودگی ها اکسید شده و کلر آزاد شود. زیرا برخی آلودگی ها مانند لوسیونی که روی سطح بدن وجود دارد باعث می شوند که کلر حبس شود. علاوه بر این از شوک برای از بین بردن جلبک ها هم استفاده می شود. شوک دادن به وسیله محلول های شیمیایی انجام می شود که موجب از بین بردن باکتری ها و سایر آلودگی ها می شود. این شوک دادن هم دست کم یک بار در هفته برای استخر نیاز است.

با خواندن این مطلب به این نتیجه می رسیم تمیز کاری استخر ها می تواند به آسانی انجام شود اگر اصول را رعایت کنیم. گاهی برخی از افراد از اسید ها برای تمیز کردن کف استخر استفاده می کنند این کار سبب آسیب رساندن به کاشی های کف آن می شود و خطرات خودش را نیز دارد.

7155

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع شومینه ها، پارتیشن بندی های مختلف، سقف های کاذب، کرکره های برقی، پرده های متفاوت، ساندویچ پنل ها، سازه های پیش ساخته و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای