دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با دیوارپوش فایبر گلاس (پلیمری) و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با دیوارپوش فایبر گلاس (پلیمری) و مزایای استفاده از آن

دیوارپوش فایبر گلاس (پلیمری) ظاهری بسیار زیبا دارد و قابل شستشو است. مهم ترین مزیت دیوارپوش فایبر گلاس مقاومت عالی دربرابر آتش و جلوگیری از گسترش آن است.


در طراحی دکوراسیون به شیوه های مدرن و جدید که این روز ها باب شده است دیوار ها نقشی تعیین کننده و مهم دارند. اگرچه هنوز دیوار های ساده نقاشی شده با رنگ های خنثی طرفداران خاص خود را دارد ولی دیوارپوش ها از جمله متریالی هستند که در تزیین خانه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. دیوارکوب ها انواع مختلف و جنس های متفاوت دارند که بسته به سلیقه و نیاز ساختمان و ویژگی های شان مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از انواع دیوارپوش های پرطرفدار، یعنی دیوارپوش های پلیمری و فایبرگلاس پرداخته ایم. این دیوارپوش ها جز مصالح جدید و نو ظهور می باشند اما خب جایگاه خوبی در بازار دارند و توجه خیلی از طراحان دکوراسیون داخلی و ساختمان ساز ها را به خود جلب کرده اند. اغلب مواد و مصالح جدیدی که تولید می شود، هم کیفیت و ویژگی های مواد قدیمی را دارند و هم زیبا تر و بهتر طراحی می شوند. به عبارت دیگر یعنی همان ویژگی های محصولات قبلی به اضافه ی ویژگی های بیش تر و ظاهری زیبا تر دارند.

6806

دیوارپوش پلیمری

دیوارپوش های پلیمری که به صورت توری های رول شکل هستند از پلی پروپیلن ساخته می شوند. از ویژگی های مهم این دیوارکوب ها مقاومت بالای آن ها در برابر خوردگی، نور خورشید و رطوبت می باشد. این دیوارپوش ها طول عمر بالایی هم دارند که استفاده از آن ها را مقرون به صرفه ساخته است. تنوع رنگی که در دیوارپوش های پلیمری وجود دارد باعث شده انتخاب از بین آن ها مطابق با سلیقه های گوناگون امکان پذیر باشد.

دیوارپوش فایبر گلاس

این دیوارپوش ها به صورت پارچه هستند، یعنی تار و پود دارند. البته چون از الیاف شیشه به نام فایبرگلاس ساخته شده اند استحکام بالایی دارند. دوام این الیاف در برابر آب و حرارت و مواد شیمیایی بالا است و می توان آن ها را روی هر سطحی نصب کرد.

6807

ویژگی های دیوارپوش فایبر گلاس

این دیوارکوب ها سمی نبوده و علاوه بر این، سازگار با محیط زیست می باشند. ویژگی خوب دیگر دیوارپوش های فایبر گلاس غیر قابل اشتعال بودن آن ها است. بنابراین برای مکان هایی که احتمال آتش وجود دارد می توانند به راحتی مورد استفاده قرار بگیرند. دیوارکوب های کلاس A عایق آتش هستند و از انتقال آن جلوگیری می کنند. استفاده از دیوارپوش های پلیمری محدودیتی ندارد و می توان از آن ها در هر مکانی و روی هر سطحی استفاده کرد اما توجه به این ویژگی ها باعث می شود بتوان بهترین استفاده را از این نوع دیوارپوش ها داشت. مثلا در مکان هایی که مربوط به کودکان است مثل برخی بیمارستان ها و یا مهد کودک ها می توان با استفاده از چنین دیوارکوب هایی خطر بروز حوادث را به حداقل رساند.

اگر روی دیوار برآمدگی و یا قناسی وجود داشته باشد، دیوارپوش های فایبر گلاس می توانند به راحتی این عیب و ایراد های دیوار را بپوشانند. این عدم نیاز به زیر سازی در هنگام استفاده از دیوارپوش های فایبر گلاس باعث شده استفاده از آن ها بسیار آسان و راحت شود و لذا طرفداران زیادی داشته باشد. دیوارپوش های فایبر گلاس محکم هستند و مقاومت بالایی دارند پس باعث می شوند مقاومت دیوار در برابر ضربه بالا برود. اگر دیوار در برابر ضربه مقاوم نباشد پس از مدتی ممکن است دچار دفرمگی شود و زیبایی اولیه را نداشته باشد، حتی با اعمال کوچک ترین ضربه ها احتمال این که زیبایی دیوار دچار خسارت جبران ناپذیری شود، وجود دارد که این ویژگی دیوارکوب های فایبر گلاس از این اتفاق جلوگیری می کند.

6810

دیوارپوش پلیمری در برابر چه شرایطی مقاوم است؟

دیوارپوش های فایبر گلاس در برابر اسید و قلیا مقاوم هستند و شستن آن ها به راحتی امکان پذیر است و آسیبی به بافت شان وارد نمی کند. تمیزی و پاکیزگی از عواملی است که به طور مستقیم روی زیبایی تاثیر گذار است. استفاده از دیوارپوش هایی که قابلیت شست و شو ندارند تا اندازه زیادی آزادی عمل شما را می گیرند و به دلیل نشستن آلودگی پس از مدتی مجبور به تعویض و یا ترمیم آن خواهید شد. پس اهمیت دارد جنسی که مورد استفاده قرار می گیرد به راحتی قابل شستن و تمیز کاری باشد.

در فضا های مرطوب معمولا خطر قارچ یا کپک و بید زدگی وجود دارد، با توجه به این که دیوارپوش فایبر گلاس ضد قارچ و بید زدگی است می توان به راحتی در محیط های مرطوب با خیالی آسوده از آن استفاده کرد. خیلی از دیوارپوش ها هستند که زیبایی و دوام لازم را دارند اما مقاومت آن ها در برابر رطوبت پایین است. همین ویژگی سبب شده انتخاب ها برای چنین محیط هایی محدود باشد. پس بدون شک برای محیط های مرطوب دیوارپوش های پلیمری بهترین انتخاب است.

دیوارپوش های پلیمری در ساختارشان دارای بافت هایی هستند که صدا را جذب می کنند و در نتیجه برای اماکن پر سر و صدا و شلوغ هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

6809

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و...)، کرکره برقی، سقف های کاذب، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای