دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع مدل های سینک ظرفشویی و مزایا و معایب آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع مدل های سینک ظرفشویی و مزایا و معایب آن ها

سینک ظرفشویی آشپزخانه دارای مدل متفاوتی همچون سینک استیل، سینک گرانیتی، سینک سرامیکی و ... می باشد که به روش های مختلف قابل نصب است.


سینک آشپزخانه از جمله کالا های مهم در هر خانه ای به حساب می آید. زیرا در طول روز از آن زیاد استفاده می شود. از پخت و پز و طبخ غذا گرفته تا انجام امور نظافتی آشپزخانه با سینک ظرفشویی سر و کار دارد. اگر در ابتدا سینک مناسبی برای خانه انتخاب نکنیم، چند سال بعد مجبور به تعویض آن خواهیم شد و در نتیجه باز هم باید هزینه ای صرف کنیم. پس بهتر است که در ابتدا سینک های مختلف و ویژگی های آن ها و مزایا و معایب شان را بررسی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی مشخصات انواع مختلف سینک های آشپزخانه پرداخته ایم.

7066

انواع سینک آشپزخانه

به طور کلی انواع سینک های آشپزخانه عبارتند از نمونه های استیل، گرانیتی، سنگی، سرامیکی و شیشه ای که هر کدام از این ها ویژگی های مختص خود را دارند که در ادامه مفصل تر آن ها را بررسی خواهیم کرد.

سینک ظرفشویی استیل

نمونه های ظرفشویی استیل پر کاربردترین انواع سینک های آشپزخانه هستند. جنس آن ها استیل بدون آلیاژ است که ضد زنگ می باشد. این موضوع اهمیت فراوانی دارد چون ظرفشویی به طور مداوم در معرض آب قرار دارد. معمولا ضخامت این نوع استیل بین 16 تا 18 میلی متر می باشد. سینک های استیل در دو نوع مات و براق تولید می شوند و به لحاظ کیفی هم در دو دسته ساده و بدون خش قرار می گیرند.

نمونه های استیل در سه مدل توکار ،روکار و زیرکار در روی کابینت نصب می شوند. در مدل توکار، پس از برش سنگ یا چوب روی کابینت، سینک را داخل آن قرار می دهند و چهار طرف سینک با آن سنگ یا چوب روی کابینت محصور می شود که اتفاقا این مدل نسبت به مدل های دیگر متداول تر می باشد. در نوع روکار، محصول خودش چهار چوب دارد. اما در مدل های زیر کار که مورد استفاده برای صفحه های کورین است طرز نصب به این صورت است که پس از برش صفحه کورین، لگن های سینک را از زیر نصب می کنند.

7068

سینک ظرفشویی گرانیتی

این سینک ها از سنگ گرانیت و موادی چون رزین ساخته شده اند. ویژگی مدل های گرانیتی رنگ های متنوع آن هاست و برای کسانی که به رنگ سینک آشپزخانه اهمیت می دهند، استفاده از نمونه های گرانیتی این محصول توصیه می شود. نکته ای که در مورد استفاده از نمونه های گرانیتی وجود دارد این است که اگر انتخاب شما این گونه سینک است حتما بایستی نوع با کیفیت و مرغوب آن را استفاده کنید چرا که ماندن لکه آب در انواع بی کیفیت، از زیبایی آن خواهد کاست. مشکل دیگری که در مورد نمونه های گرانیتی وجود دارد این است که نیاز به مراقبت زیاد دارند چرا که احتمال شکسته شدن و ترک برداشتن در این مدل ها زیاد است. رسوباتی که در نمونه های استیل ته نشین می شوند گاه دردسر آفرین می شوند، خوب است بدانید این مشکل در استفاده از نمونه های گرانیتی وجود نخواهد داشت.

7070

سینک ظرفشویی سنگی

جنس این مدل ها معمولا از سنگ کوارتز است. این سینک ها برای آن دسته افرادی است که به سنگ در تزیینات آشپزخانه علاقه زیادی دارند و خیلی مرسوم نمی باشد. از طرف دیگر به دلیل استفاده از سنگ های طبیعی به نظر می رسد که دارای قیمت بالایی هم باشند. در مورد این مدل ها اگر از سنگ های کوارتز تیره استفاده شود وجود خراش و خش بیش تر نشان داده خواهد شد.

7072

سینک ظرفشویی سرامیکی

رنگ سفید رنگ مورد علاقه خیلی از افراد است و اتفاقا جزء رنگ های پرطرفدار در طراحی آشپزخانه به حساب می آید. اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص رنگ سفید هستید و می خواهید این هماهنگی بین اجزا در مورد سینک آشپزخانه تان هم رعایت شود به شما پیشنهاد می شود که از مدل های سرامیکی استفاده کنید. این مدل ها سفید رنگ و از جنس سرامیک می باشند. علاوه بر این که تمیز کاری نمونه های سرامیکی این محصول بسیار ساده و راحت است، مقامت بالایی هم در برابر ضربه و خراش دارند.

7074

سینک ظرفشویی شیشه ای

در نمونه های شیشه ای، در واقع این سینی محصول است که از جنس شیشه سکوریت می باشد. لگن ها از جنس استیل می باشند. آسیب پذیر بودن نمونه های شیشه ای در برابر ضربه از مهم ترین معایب آن ها به شمار می آید.

7076

نکاتی در مورد انواع سینک آشپزخانه

به طور کلی سینک های ظرفشویی از نظر ظاهری در اندازه و ابعاد متفاوت و البته مدل های گوناگونی ساخته می شوند. حتما هنگام خرید علاه بر زیبایی به کاربرد آن ها هم توجه کنید. مثلا مدل های از این محصول که سینی ندارند حتما در استفاده بلند مدت برای شما دردسر ایجاد خواهند کرد. پس حتما علاوه بر موارد فنی و زیبایی به عملکرد آن ها هم توجه ویژه داشته باشید.

7078

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع مدل های سقف کاذب، شومینه های مدرن و زیبا، کرکره های برقی، پنجره های دو جداره و سه جداره، سازه های پیش ساخته گوناگون، ساندویچ پنل ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای