دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با انواع سنگ فرش های مناسب برای منازل

logo
Sakhtemoon
آشنایی با انواع سنگ فرش های مناسب برای منازل

سنگ فرش نوعی کفپوش سنگی جذاب است و دارای انواع مختلفی از قبیل سنگ فرش تراورتن، سنگ فرش گرانیت و سنگ فرش مرمر است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.


کفپوش های سنگی یا همان سنگ فرش ها دارای قدمتی دیرینه هستند و از اولین و قدیمی ترین کفپوش هایی هستند که در فضای داخلی و بیرونی خانه مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه با وجود ارائه محصولات بسیار متنوعی و طبیعی برای پوشش کف خانه ها، سنگ فرش های هنوز توانسته اند طرفداران خود را راضی نگه داشته و جایگاه خود را حفظ کنند. زیبایی و تنوع طبیعی و منحصر به فرد، رنگ ها و طرح های استثنایی، دوام و بافت خاص و یکتای سنگ ها، آن ها را از موارد دیگر مجزا کرده است و در نهایت، دکوراسیون خاص و منحصر به فردی را به وجود می آورند. این سنگ فرش ها به علت دوام بالایی که دارند، در اکثر فضا های پر تردد قابل به کارگیری هستند و از این جهت، محدودیت کمتری نسبت به موارد دیگر دارند. از سنگ فرش های مختلفی برای پوشش داخلی کف خانه استفاده می شود که در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید با آن ها آشنا شوید.

6545

انواع سنگ فرش کف منازل و خانه

سنگ فرش مرمر

این نمونه سنگ فرش دارای نمای بسیار لوکس و استثنایی است و جزء مصالح لوکس محسوب می شوند. نمای بسیار صاف و براق این سنگ برای فضا های کلاسیک و حتی مدرن به خوبی جلوه دهی می کند. سنگ مرمر مقاومت بالایی در برابر خراش خوردگی ندارد و دقت بالایی در نگه داری را می طلبد و جزء نمونه مصالح سنگی گرانقیمت محسوب می شود.

سنگ فرش مرمریت

این سنگ علی رغم تشابه اسمی با سنگ مرمر دارد، هیچ شباهتی به این سنگ ندارد. مقاومت و استحکام مرمریت نسبت به سنگ مرمر بالاتر است و در عین حال، وزن کمتری دارد. خطوط نامنظم موجود در نمای نمونه ابری این سنگ، ظاهری زیبا و استثنایی و غیر تکراری به آن می دهد. نمونه های چینی و کریستالی سنگ فرش مرمریت نیز دارای نمایی با بافت دانه ای می باشند که در نوع خود نیز زیبا و بی نظیر هستند.

سنگ فرش گرانیت

این نوع سنگ فرش دارای سطحی صیقلی است و انعکاس نورپردازی های مختلف بر روی آن، نور محیطی  را افزایش می دهد. مقاومت، نفوذ پذیری پایین و استقامت بالای سنگ گرانیت آن را به گزینه ای مناسب برای پوشش کف تبدیل کرده است. سطح صیقل خورده سنگ گرانیت به زیبایی ذرات ریز ساختار آن را  به نمایش می گذارد و طرحی منحصر به فرد را در محیط ایجاد می کند. رنگ های متنوع این سنگ، امکان ترکیب و برش دهی آن، از ویژگی های هستند که دامنه تنوع بکارگیری گرانیت و امکان اجرای طرح های مختلف برای نمای کف با استفاده از این محصول را بالا برده اند.

6546

سنگ فرش کوارتزت

سنگ فرش کوارتزت با نمایی مشابه به گرانیت و مقاومت و قیمت پایین تر، از گزینه های مقرون به صرفه برای پوشش کف به شما می رود. تنوع رنگی این نمونه مانند گرانیت نیست و عمدتا در سه دسته رنگ قهوه ای، قرمز و خاکستری وجود دارد.

سنگ فرش آهک

این سنگ رسوبی یکی دیگر از مصالحی است که برای پوشش کف مورد استفاده قرار می گیرد. سطح سنگ فرش آهکی مات بوده و بر عکس سنگ گرانیت و یا مرمر انعکاس نور پایینی دارد.

سنگ فرش تراورتن

سنگ فرش تراورتن دارای طرح های زیبایی است که از فرایند رسوب گذاری در حین ترکیب آن حاصل می شود. برش های مختلف تراورتن از زوایای مختلف، طرح ها و نقش های مختلفی از آن را به نمایش می گذارد که این امر، تنوع طرح های قابل استفاده از سنگ مورد نظر را بالا می برد. برشکاری بالای آن و ایجاد حس گرمی و صمیمیت، از ویژگی های متمایز کننده این محصول می باشند.

6547

نکاتی که باید در مورد سنگ فرش های مورد استفاده در منازل رعایت کنید

توجه به میزان سختی و تغییر ناپذیری سنگ مورد استفاده برای سنگ فرش با توجه به میزان تردد در فضای مورد نظر اهمیت زیادی دارد. برخی سنگ ها امکان خراش خوردگی دارند و به مرور ممکن است سطح آن ها دچار سایش شود. بنابراین قبل از هر اقدامی در این مورد با فروشندگان و ارائه دهندگان این مصالح مشورت داشته باشید.

برای نصب، پیاده سازی و اجرای سنگ فرش های کف منازل حتما افراد حرفه ای و متخصص را استخدام کنید. سنگ ها به خودی خود جزء مصالح گران قیمت محسوب می شوند بنابراین نصب درست و اصولی آن ها برای افزایش طول عمر مفید و همچنین کارایی کافی، اهمیت زیادی دارد.

به میزان لک پذیری سنگ مورد استفاده توجه کنید. ظاهر زیبا و خاص آن ها نمای بسیار منحصر به فردی ایجاد می کند اما وجود لک و کثیفی ماندگار بر روی سطح شان، همه این زیبایی ها را تحت الشعاع قرار می دهد. بنابراین قبل از انتخاب نهایی و اجرای سنگ فرش در خانه تان به میزان لکه پذیری و به خصوص قابلیت پاک کردن آن ها و همچنین فضایی که در آن قصد اجرای سنگ را دارید، توجه داشته باشید.

نکته دیگر، میزان جذب پذیری آب توسط سنگ مورد نظر است که هر چه قدر بالاتر باشد، توجه و مراقبت بیشتری را می طلبد. رطوبت جذب شده توسط سطح سنگ به مرور می تواند از طول عمر مفید و نمای زیبای اولیه آن بکاهد و کیفیت آن را پایین بیاورد.

به فرم و ابعاد و نوع چیدمان سنگ فرش در فضای مورد نظر توجه داشته باشید. سبک چینش سنگ های کف به خصوص نمونه های مستطیلی در نما و دکوراسیون فضا تاثیر زیادی دارند و می توانند با خطای بصری ظاهری که ایجاد می کنند، فضا را کشیده تر، بزرگتر و یا محدودتر نشان دهند. بنابراین قبل از اجرای سنگ فرش کف، به تاثیری که می خواهید در فضای مورد نظر ایجاد کند نیز توجه داشته باشید.

توصیه می شود با توجه به وزن بالای سنگ های کف و هزینه قابل توجه حمل و نقل آن ها، از نمونه سنگ هایی با استخراج محلی استفاده کنید تا در هزینه حمل و نقل سنگ تا محل اجرا، صرفه جویی کرده باشید.

برخی سنگ های مورد استفاده برای کف، در هنگام خیس شدن لغزندگی بالایی پیدا می کنند و برای محیط هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام و یا محیط هایی با تردد بالا ممکن است مناسب نباشند. بررسی میزان لغزندگی سنگ ها در هنگام خیس شدن، از مواردی است که باید حتما با فروشندگان این محصول در میان گذاشته و مشورت های لازم را از آن ها دریافت کنید.

ایمنی محیطی را در نظر داشته باشید. سنگ های کف نسبت به دیگر کفپوش های طبیعی و مصنوعی اصلی و یا الحاقی دارای میزان سختی بالایی هستند و در هنگام افتادن افراد و برخورد با کف، می توانند آسیب بیشتری ایجاد کنند. بنابراین در صورت تمایل به اجرای سنگ برای پوشش کف، به شرایط فیزیکی و توانایی های بدنی افراد موجود در خانه و سن و سال آن ها نیز توجه داشته باشید.

6548

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل انواع مدل های سقف کاذب، پارتیشن بندی های متفاوت، پنجره های دو جداره و سه جداره، شومینه های مدرن و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

6549
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای