دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پوستر دیواری سه بعدی و انواع پوستر کاغذ دیواری

logo
Sakhtemoon
پوستر دیواری سه بعدی و انواع پوستر کاغذ دیواری

پوستر دیواری نوع جدیدی از کاغذ دیواری سه بعدی است که دارای انواع طرح‌های گل، طبیعت، خط نوشته و .. است.


طراحی دیوار ها از گذشته تا به امروز همواره مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی بوده است. به دلیل چشمگیر بودن دیوارها و گرفتن بخش اعظمی از توجه بیننده، اغلب از دیوارها به عنوان یکی از المان های پر کاربرد در ایجاد تغییرات دکوراسیون داخلی یاد می‌شود. اما راه‌های طراحی دیوارها شامل چه مواردی است؟ یکی از راه های ساده و پر کاربرد، استفاده از کاغذ دیواری یا پوستر دیواری است که اتفاقا هرچه جلوتر می رویم بر کیفیت و تنوع آن ها افزوده می شود و طرفداران آن ها هم بالطبع بیش تر می شوند. راه دیگر نقاشی کردن دیوار است. اگرچه آن هم طرفداران خود را دارد ولی به دلیل سخت بودن این کار و همچنین هزینه اقتصادی و مدت زمان طولانی‌تر اتمام کار، توصیه نمی شود. مگر در مواردی که ایجاد یک طراحی خاص مد نظر باشد. یکی از جدید ترین شیوه های استفاده از فضای دیوار برای ایجاد تنوع، استفاده از پوستر سه بعدی دیواری یا پوستر کاغذ دیواری سه بعدی است که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی آن پرداخته شده است.

5864

پوستر دیواری سه بعدی و مزایای آن

پوستر دیواری هم مانند کاغذ دیواری یکی از انواع دیوارپوش ها محسوب می‌شود. هدف و کاربرد استفاده از پوسترهای دیواری، ایجاد یک تصویر  سه بعدی روی دیوار و در نتیجه بعد بخشیدن به فضاست. پوستر های دیواری یا یک تکه و کامل هستند و یا در تکه های مجزا طراحی می شوند که از کنار هم قرار گرفتن شان تصویر مورد نظر ایجاد می شود. در اغلب مواقع به دلیل بزرگ بودن ابعاد پوسترها، به صورت نوارهایی برش خورده هستند که بایستی کنار هم چسبانده شوند. پوسترهای دیواری در دو نوع آماده و سفارشی در بازار موجود می باشند. ابعاد پوستر های دیواری هم متفاوت است و به صورت کاملا سفارشی می باشند. در مواقعی که هدف شما ایجاد تصویری خاص به سلیقه خودتان روی دیوار است، این ایده حسابی به کار می آید زیرا هم به نسبت کم هزینه است و هم به سرعت قابل قبولی به تصویر ذهنی خود از دکوراسیون محیط اطرافتان دست خواهید یافت. بسیاری از تصاویری که روی این برچسب ها ایجاد می شوند به صورت سه بعدی هستند که در نگاه اول نظر بیننده را به خود جلب می کنند و می توان از آن ها برای ایجاد احجام به صورت هنرمندانه استفاده کرد. همچنین اگر از پوستر های دیواری با رنگ روشن و یا عمق دار استفاده کنیم باعث بزرگتر نشان دادن فضا خواهند شد. 

5865

تفاوت پوستر دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری

نکته دیگری که در استفاده از پوستر های دیواری وجود دارد این است که، وقتی همه دیوار ها با کاغذ دیواری پوشانده می شوند، فضای یکنواختی را می سازند که شاید چندان هم متفاوت از رنگ‌آمیزی ساختمان نباشد. این در حالی است کهاگر تنها یک دیوار را به نصب یک پوستر متناسب با دکوراسیون داخلی خانه اختصاص دهیم، شاهد تغییر چشم گیری در آن محیط خواهیم بود. شاید در نگاه اول پوستر دیواری هم مانند کاغذ دیواری به چشم بیاید، اما واقعیت این است که این دو کاملا متفاوت هستند. در واقع روی کاغذ دیواری یک طرح ثابت تکرار می شود ولی تکه های مختلف پوستر دیواری وقتی کنار هم قرار می گیرند، یک تصویر واحد را می سازند.

5866

نصب پوستر کاغذ دیواری سه بعدی

یکی از قسمت هایی از خانه که برای نصب پوستر های دیواری بسیار مناسب است فضای پشت تلویزیون می باشد که به آن تی وی وال نیز گفته می‌شود. زیبایی این قسمت از خانه به دلیل توجه به تلویزیون حسابی به چشم می آید. ابعادی که برای این پوستر در نظر گرفته می شود به سلیقه شما بستگی دارد ولی معمولا پوستر هایی که کل دیوار را به خودشان اختصاص می دهند زیبایی بیشتری دارند.

یکی دیگر از قسمت هایی که معمولا برای تزیین آن از پوستر های دیواری استفاده می شود دیوار اتاق کودکان است. اگر کاغذ دیواری کردن کل اتاق نیازمند صرف هزینه ای گزاف است می توانید به راحتی با نصب یک پوستر زیبا و کودکانه حال و هوای اتاق را عوض کنید.

در مجموع جای مشخصی برای نصب پوستر های دیواری وجود ندارد و هر جایی که فکر می کنید برای ایجاد تغییر و تحول مناسب است را می توانید انتخاب کنید. نصب پوستر ها روی دیوار کاملا سلیقه ای است اما شاید بد نباشد پیش از نصب از یک طراح دکوراسیون مشورت بگیرید.

5868

نصب پوستر های دیواری

اگر چه نصب پوستر های دیواری بسیار آسان است و زمان زیادی هم لازم ندارد، اما این کار نیازمند دقت بسیار زیاد است و حتما باید توسط متخصصین انجام شود. برای نصب پوستر ها روی دیوار از چسب مخصوص خودشان استفاده می شود اما کوچک ترین بی دقتی نیازمند تعویض پوستر خواهد بود. پس برای این کار حتما از کسانی که متخصص نصب هستند کمک بگیرید.

انتخاب طرح پوستر دیواری

طرح های پوستر دیواری بسیار متنوع است ولی این مزیت نباید باعث شود طرحی انتخاب کنید که هماهنگی با وسایل و دکوراسیون خانه ندارد و صرفا برای شما چشمگیر بوده است. مثلا برای خانه ای که دارای المان هایی مثل مبل ها، پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و فرش هایی با طرح شلوغ و یا گل دار است دیوار های ساده مناسب تر خواهند بود. اما در خانه ای که همه جای آن سادگی در طراحی پیاده شده است می توان به راحتی از طرح های متنوع استفاده کرد.

5867
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای