دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آخرین تغییرات تسهیلات وام مسکن بانک مسکن

logo
Sakhtemoon
آخرین تغییرات تسهیلات وام مسکن بانک مسکن

با توجه به بازار داغ مسکن در روزهای پرتلاطم کنونی، در این مجال به بررسی آخرین تصمیمات دولت در خصوص تسهیلات وام مسکن بانک مسکن برای خانه اولی‌ها پرداخته‌ایم.


با توجه به شرایط اقتصادی کنونی التهابات بازار ارز و سکه و حباب‌های موقتی قیمت اجاره و خرید مسکن، گروه وبسایت ساختمون اقدام به تهیه مطلبی در ارتباط با خرید مسکن برای متقاضیان به منظور آگاه سازی افراد و کمک به فرآیند تصمیم گیری متقاضیان وام مسکن کرده است. از نیازهای اساسی بشر می توان به مسکن و نیاز به یک سرپناه اشاره کرد. در سال های اخیر به دلیل پیشی گرفتن تقاضا نسبت به مقدار عرضه مسکن، تحت عواملی چون مهاجرت به کلان شهرها و به تبع آن افزایش جمعیت شهرنشین، تامین این نیاز اساسی بشر با دشواری هایی همراه بوده است.

تسهیلات خرید مسکن توسط بانک مسکن چگونه است؟

با توجه با افزایش تقاضا نسبت به عرضه به ویژه در شرایط رکود ساخت و ساز مسکن، افزایش قیمت زمین و مسکن دور از انتظار نخواهد بود. علاوه بر اینها تورم موجود نیز، بر قیمت مسکن تاثیرگزار است و در نتیجه باعث تغییراتی در قیمت و حتی تغییرات در مقادیر تسهیلات مسکن شده است. در این بین، تسهیلات اعطا شده توسط بانک مسکن، به ویژه به مسکن اولی‌ها، تا حد زیادی در خروج بازار مسکن از حالت رکود، حداقل برای مسکن‌های کم متراژ و سبک از لحاظ قیمتی یعنی حدود 300 میلیون تومان، موثر بوده است. لذا در شرایط اقتصادی کنونی، این فرضیه مطرح شده است که با افزایش میزان تسهیلات اعطای وام مسکن از سوی بانک مسکن، بتوان رکود مسکن با رنج قیمتی 300 الی 500 میلیون تومان را نیز  مرتفع ساخت. به همین دلیل در این مجال بر آنیم تا آخرین رویدادهای مرتبط با تغییرات تسهیلات مسکن را بررسی کنیم.

3988

به گزارش خبرگزاری ایسنا که در تاریخ  19/1/97 انتشار یافت آخرین هزینه ها برای تهیه اوراق تسهیلات که همزمان با کاهش تقاضا در اسفند ماه سال گذشته با کاهش 7-10 هزار تومانی همراه بوده است، به نحوی که هم اکنون هزینه ثبت نام برای وام مسکن100 میلیونی،  12 میلیون تومان تمام می شود. تسهیلات مسکن بانک مسکن (وام مسکن) به منظور ساخت یا خرید مسکن در شهر تهران، خود دارای ضوابطی است. از جمله اینکه از تاریخ صدور پروانه ساخت بنا بیش از 15 سال سپری نشده باشد. همچنین بنا دارای ضوابط و شرایط لازم (از جمله آیین نامه 2008 ) مربوط به استحکام و پایداری بنا باشد. مقدار وام مسکن برای زوجین در شهر تهران حداکثر 160 میلیون تومان یا به عبارتی برای هر نفر 80 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. برای افراد مستقر در شهرهای بزرگ این مقدار برای هر نفر 60 میلیون تومان و برای افراد ساکن شهرهای کوچک این مقدار 40 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. سود بازپرداخت 5/9% ،حداقل مدت انتظار 12 ماه و حداکثر مدت بازپرداخت 12 سال در نظر گفته شده است.

3989

شرایط افراد برای دریافت وام مسکن طبق ضوابط تعیین شده به صورت زیر است:

متقاضی چه مجرد و یا متاهل باید هجده سال تمام داشته باشد و دارای درآمد مستقل باشد. (استطاعت بازپرداخت اقساط از طریق گردش حساب، فیش حقوقی و ... بررسی می شود.) و تشخیص آن بر عهده شعبه است.
متقاضی نباید دارای سابقه استفاده از انواع تسهیلاتی برای احداث، خرید و تعمیر مسکن باشد.
متقاضی نباید از امکانات دولتی برای تامین مسکن استفاده کرده باشد این مهم از طریق (استعلام فرم (ج) از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر عدم استفاده متقاضی از تسهیلات دولتی شامل زمین، مسکن، تسهیلات یارانه‌ای ) بررسی می شود.
طبق آخرین خبرها از قول مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی جناب آقای علی چگینی که در تاریخ 19/1/97 در رسانه ها منتشر شد، مقدار وام مسکن با افزایش در آینده نزدیک همراه است. بنا بر اظهارات ایشان، بانک مسکن تسهیلات 40-90 میلیون تومانی برای سازندگان مسکن در نظر گرفته که بسته به سبک و شیوه ساخت سازندگان تا 110 میلیون تومان قابل افزایش است. ایشان با بیان این که پیشنهاداتی درباره مسکن وجود دارد که در حال بررسی است افزوند: افزایش وام مسکن، افزایش مدت بازپرداخت وام و میزان سود آن در مجموعه دولت بررسی می شود که در صورت تصویب وام صندوق پس انداز مسکن یکم با توجه به مناطق و شرایط مختلف، از 80 به 100 میلیون، از 60 به 80 و از 40 به 60 میلیون افزایش خواهد یافت و پیشنهاد شده تا دوره بازپرداخت تسهیلات از 12 سال به 15 سال افزایش یابد. دلیل این تصمیم به گفته ایرج رهبر نایب رییس انبوه سازان، کاهش قدرت خرید مردم در حوزه مسکن با توجه به نرخ تورم عنوان شده است و به علاوه الزام دولت به تدابیری برای حفظ قدرت مردم برای تامین سرپناه، عنوان شده است.

3990

در نهایت شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهل و هفتمین جلسه خود و در ادامه تصمیم های این شورا که در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، برای تحرک بخشی به بازار مسکن و حمایت از خانه اولی ها و نیز نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده روستایی با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن‌ یکم بانک مسکن در چارچوب برنامه ملی بازآفرینی شهری برای استفاده سپرده‌گذاران خانه اولی‌ در بافت‌های فرسوده و نامناسب شهری از 8 به 6 درصد و برای سایر مناطق شهری از 9.5 به 8 درصد موافقت کرد.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و درب داخلی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی از جمله شیشه سکوریت است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای