دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

وسایل مورد نیاز دکوراسیون هر خانه

logo
Sakhtemoon
وسایل مورد نیاز دکوراسیون هر خانه

تا به حال دقت کرده اید که دکوراسیون داخلی خیلی از خانه ها و حتی خانه خودمان، با وجود وسایل و امکانات مدرن و به روز، باز هم آنطور که باید به نظر نمی رسند و گویا کم و کاستی دارند؟ وجود برخی از وسایل در خانه برای داشتن دکوراسیون داخلی مناسب، امری ضروری است. در این مطلب همراه ما باشید تا با این وسایل و نحوه چیدمان آن ها آشنا شوید.


آرامش خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که افراد ساعات زیادی از عمر خود را در محیط خانه سپری می کنند. محیط خانه می تواند روی روابط شخصی و روابط اجتماعی ما و خلق وخوی ما تاثیر گذار باشد. در واقع خانه باید محیطی آرامش بخش باشد تا پس از فعالیت روزانه، افراد بتوانند در آن اوقات خوشی را دور هم سپری کنند و تنش ها و استرس های محیط های کاری را تسکین بخشند. 
طراحی داخلی مناسب و انتخاب درست وسایل یکی از نکاتی است که در زیبایی فضای خانه و ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش بسیار تاثیرگذار است. یکی از مشکلات رایج برای افرادی که می خواهند دکوراسیون خانه شان را طراحی کنند، این است که برنامه مشخصی برای طراحی ندارند و هر چیزی را که دوست داشته باشند بدون در نظر گرفتن اینکه آیا وسایل با هم هماهنگی دارند یا نه، می خرند. برای طراحی فضای داخلی خانه در وهله اول باید یک برنامه مشخص داشته باشید و بعد دست به کار شوید. برای داشتن دکوراسیون داخلی مناسب، وجود برخی از وسایل در خانه، امری ضروری است که باید درهرخانه ای وجود داشته باشد. این وسایل در ادامه ارائه شده اند.

1- گیاهان

گیاهان طبیعی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید در هر خانه ای باشد. گیاهان بسیار تطبیق پذیر هستند و در هر نوع دکوراسیونی، جذاب به نظر می رسند. فقط باید دقت داشته باشید که گیاه مناسب را با توجه به فضای داخلی خانه و آفتاب گیر بودن یا نبودن خانه، انتخاب کنید. گیاهان را می توانید در اتاق نشیمن، آشپزخانه، سالن پذیرایی و حتی در سرویس بهداشتی به کار ببرید.

2340

2- فرش

فرشی با بافت نرم، که حس راحت و دلنشینی در زیر پای شما ایجاد کند، باعث زیبایی اتاق نشیمن می شود. فقط در انتخاب فرش باید دقت داشته باشید که با سایر اثاثیه و حتی کفپوش اتاق شما (که می تواند پارکت لمینت، سنگ، کاشی سرامیک یا حتی کفپوش اپوکسی باشد) همخوانی داشته باشد. قطعا در ایران که مهد فرش است، می توان بهترین انتخاب ها را برای طرح و رنگ داشت.

2342

3- یک چیز شخصی

برای داشتن یک اتاق نشیمن جذاب و در عین حال دلنشین و خودمونی، باید از یک چیز شخصی، به عنوان مثال عکس های خانوادگی، استفاده کنید. بدون این چیزهای کوچک، اتاق شما سرد بوده و حس خوشامدگویی کمتری را برای مهمانان ایجاد می کند. وجود برخی وسایل شخصی و دست ساز فضای خانه را گرم تر و خودمانی تر می کند.

2345

4- میز جلو مبلی

شاید فکر کنید که میز جلو مبلی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و وسایل ضروری تری نیز وجود دارند که باید حتما در یک خانه باشند. اما شما اشتباه می کنید؛ میز جلو مبلی یکی از اجزای اصلی اتاق نشیمن است که تکه های پراکنده را دور هم جمع می کند و حس کامل بودن را به اتاق می بخشد.

2346

5- میزهای عسلی

میزهای عسلی نیز مانند میز جلومبلی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در اتاق نشیمن که راحتی شما یا مهمانتان اهمیت دارد، باید سعی کنید در کنار هر مبل یک میز عسلی قرار دهید. از میزهای عسلی می توان برای قرار دادن گلدان یا کتاب هم استفاده کرد. فقط باید دقت داشت کل سطح آن پوشانده نشود تا امکان قرار دادن پیش دستی و ... روی آن وجود داشته باشد.

2348

6- پرده

پرده ها به اتاق شخصیت می بخشند و یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از انواع رنگ ها و طرح های جسورانه هستند. با انتخاب یک پرده که چشم ها را به خود خیره می کند، می توانید محیط خانه خود را جذاب تر کنید. امروزه انواع پرده ها اعم از پرده های پارچه ای، انواع پرده کرکره ای مانند پرده لوردراپه، پرده زبرا، پرده شید و ... در بازار وجود دارد و شما فقط باید انتخاب کنید. در سال های اخیر با وجود پنجره دوجداره در اکثر خانه ها می توان از پرده های ظریفتر نیز استفاده نمود چراکه این پنجره ها خود بصورت عایق صوتی و عایق حرارتی عمل می کنند.

2350

7- شمع ها

حتی اگر شما فرد رمانتیکی نیستید و قصد شاعرانه کردن فضا را هم نداشته باشید، همچنان می توانید از شمع ها برای دلنشین کردن فضای خانه استفاده کنید. شمع ها گزینه خوبی برای تزیین اتاق و دلنشین تر کردن آن  هستند. می توانید شمع ها را به دلخواه و سلیقه خود روی طاقچه، میز جلومبلی، میزهای عسلی، شومینه یا حتی کانتر آشپزخانه قرار دهید.

2352

8- کوسن یا بالشت های راحتی

یکی از چیزهایی که در زیبایی و دلنشین کردن اتاق نشیمن تاثیرگذار است، کوسن ها یا بالشت های راحتی است. حتی اگر مبلتان بسیار راحت است، استفاده از چند کوسن نرم و راحت گزینه خوبی برای زیباتر جلوه دادن اتاق نشیمن است. فقط دقت داشته باشید که رنگی که برای کوسن انتخاب می کنید با سایر وسایل اتاق، رنگ مبل و حتی درب داخلی خانه همخوانی داشته باشد.

2355

9- صندلی تک

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا بهتر است از یک یا دو صندلی تک در خانه استفاده کنید که طرح و رنگ آن با سایر مبلمان خانه متفاوت باشد. صندلی های تک همه کاره هستند و در هر جایی از خانه می توانید از آن ها استفاده کنید. سعی کنید طرحی که برای صندلی تک انتخاب می کنید خاص باشد.

2356
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای