دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

19 خانه عجیب در سراسر دنیا

logo
Sakhtemoon
19 خانه عجیب در سراسر دنیا

در مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با 19 خانه عجیب در سراسر دنیا آشنا کنیم. وبسایت ساختمون علاوه بر ارائه مطالب آموزشی جهت آشنایی شما با محصولات و تجهیزات ساختمانی، سعی دارد شما را با شگفتی‌های معماری جهان نیز آشنا کند، در این راستا درب 19 خانه شگفت انگیز دنیا را به روی شما باز کرده‌ایم، در قالب یک تور مجازی با ما به این خانه‌ها سفر کنید.


شماره یک: خانه ای با دیوارهای شفاف در ژاپن

اگر گمان می‌کنید چیزی برای پنهان کردن ندارید، بعید نیست که خانه شفاف در توکیو ژاپن برای شما جالب باشد. دیوارهای خارجی، سقف و حتی دیوارهای بین اتاق ها در این خانه نادر، شفاف هستند. هیچ حریم خصوصی در این خانه تعریف نشده و فقط دیوارهای سرویس‌ بهداشتی (حمام و دستشویی) غیر شفاف هستند.

2513
2514

شماره دو: خانه اسکیت آمریکا

این خانه رویای تمام اسکیت بازانی است که آرزو دارند در هر مکانی از خانه بتوانند اسکیت کنند. این این مکان رویایی اسکیت بازان، در مالیبوی کالیفرنیا قرار دارد و روی تمام سطوح داخلی و خارجی این خانه می توان اسکیت کرد. مالک این خانه قهرمان سابق اسکیت جهان، پیر آندرس است. این خانه شامل سه قسمت مجزاست، اولین قسمت شامل اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی و آشپزخانه است. قسمت دوم اتاق خواب و حمام را در بر می گیرد و قسمت سوم زمین تمرین اسکیت است. کف، سقف و دیوارها تشکیل لوله‌ای  را می دهند که می‌توان روی آن اسکیت کرد. در این خانه حتی روی مبلمان هم می‌شود اسکیت کرد. هیچگونه محدودیتی برای اسکیت در این خانه وجود ندارد.

2516
2518

شماره سه: کم عرض ترین خانه دنیا در لهستان

این خانه باریک در شهر ورشو قرار دارد و طبق قوانین لهستان به دلیل عرض غیر متعارف آن، امکان ساخت و ساز به صورت واحد مسکونی وجود نداشته است. لذا طراح برای این ساختمان تحت عنوان یک سازه سه بعدی هنری یا به اصطلاح رایج  art installation مجوز ساخت گرفته است. بیشترین عرض این سازه 122 سانتی متر و کمترین عرض آن 71 سانتی متر است. این خانه شامل آشپزخانه، اتاق پذیرایی، حمام با یک دوش و اتاق خواب با یک تخت یک نفره است. این خانه باریک، با مواد پلی کربنات ساخته شده و برای اینکه بزرگتر به نظر برسد، و به منظور بعد بخشیدن به آن از رنگ سفید استفاده شده است. در خانه مذکور، برای رسیدن به طبقه همکف یک پله در نظر گرفته شده و برای تردد بین اتاق‌ها از نردبان استفاده شده است.

2520
2521

شماره چهار: خانه احداث شده در برج آبی قدیمی بلژیک

نام برج 30 متری خانه چاتودو است. این خانه شامل دو گاراژ، دو اتاق خواب، یک آشپزخانه بزرگ و یک اتاق چند منظوره است. یک تراس زیبا هم روی پشت بام قرار دارد که از آنجا می توان منظره تمام شهر را دید. داخل خانه بسیار مدرن است و یک پله گرد طبقات را به هم وصل می کند.

2522
2523

شماره پنج: خانه دیک کلارک کارتون فیلینتستون در آمریکا

این خانه یک طبقه در مالیبوی کالیفرنیا از کارتون فلینتستون ها  الهام گرفته و صاحب اصلی این خانه دیک کلارک است. داخل و خارج خانه درست مانند همان خانه کارتون طراحی شده است. این خانه یک اطاق خواب و دو حمام دارد و به نظر می رسد که همه چیز از صخره ساخته شده است. دیک کلارک این خانه را به قیمت 1.778 میلیون دلار فروخت و این نصف قیمتی بود که وی در ابتدا درخواست کرده بود!

2525

شماره شش: کوچکترین خانه دنیا در آلمان

طراح این بنا یک فرد پناهنده به آلمان بوده است. مساحت این خانه فقط یک متر مربع است. یک اتاق برای نشستن و خوابیدن، یک در قفل شو، یک میز جمع شو و یک پنجره دارد. این خانه فاقد حمام، آشپزخانه یا تسهیلات دیگری است. سال ساخت آن 2012 است و احتمالا آغازگر نهضت ساخت خانه‌های کوچک در سرتاسر آمریکا بوده است.

2528
2537

شماره هفت: خانه سرسره ای در ژاپن

این یکی از غیرمعمول ترین و جالب ترین خانه هاست. این خانه 1762 فوتی در مگاروکو واقع شده و توسط معماران ژاپنی طراحی شده است. خانه 3 طبقه ای که طبقات آن توسط سرسره به یگدیگر وصل می شوند. در یک طرف راهرو طبقه سوم سرسره و در طرف دیگر آن راه پله قرار دارد، این موضوع به شما اجازه می‌دهد که از پله ها بالا رفته و با سرسره پایین بیایید. در واقع این خانه از یک سمت به راه پله و راهرو و از یک طرف به سرسره مجهز است.

2530
2531

شماره هشت: خانه سنگی پرتقال

این خانه شبیه خانه فلینتستون ها است، با این تفاوت که مالکان آن را عمدا شبیه خانه داخل کارتون نساخته‌اند. این خانه متشکل از 4 سنگ بزرگ است که به عنوان فونداسیون، سقف و دیوارهای خانه عمل می کنند. این خانه در ابتدا به منظور استفاده در زمان تعطیلات ساخته شد. اما بعدا تبدیل به یک موزه کوچک از عکس‌های خانه های قدیمی شد. بنای جالبی که توریست‌ها را از سراسر دنیا به خود جلب می کند.

2533

شماره نه: خانه تبدیل شده از دو کلیسا در هلند

یک معمار هلندی دو کلیسای قدیمی را تبدیل به دو خانه رویایی نموده است. بخش عمده داخل خانه ها نظیر ورودی ها و طاق‌های داخل دیوارها شبیه کلیساست با این حال معماری داخلی آن مدرن و رویایی است.

2535
2536

شماره ده: خانه بزرگ صدفی در مکزیک

این خانه در مکزیکوسیتی واقع شده و از داخل و بیرون شبیه یک صدف است. این خانه دارای یک دیوار بزرگ با شیشه‌های موزاییکی رنگارنگ، شبیه رنگین کمان است. متاسفانه این خانه زیبا در معرض دید عموم قرار نگرفته است.

2539
2540

شماره یازده: کافئین کن در تایلند

این خانه در جزیره ای در تایلند قرار دارد. این خانه در دل یک صخره که در وسط اقیانوس واقع شده است، ساخته شده است. رفتن به این محل با قایق امکانپذیر است. دو مکان برای پیاده شدن وجود دارد که بازدیدکنندگان توسط وسیله نقلیه‌ای مانند اسکی، بین این دو محل تردد می کنند. این مکان یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می‌شود.

2542

شماره دوازده: خانه سفینه ای در چاتانوگای تنسی

همانطور که از نام خانه پیداست، این خانه به شکل سفینه است. این خانه که در چاتانوگای تنسی واقع شده است، در سال 1973 ساخته شده و درطول این سال‌ها تغییرات زیادی پیدا کرده است. مصالح بکار رفته در این خانه فولاد و بتن است. خانه سفینه‌ای 2000 فوت مربع مساحت دارد و شامل سه اطاق خواب، دو حمام و یک اطاق سرگرمی است.

2544

شماره سیزده: خانه بوئینگ 727 در آمریکا

خانه بوئینگ 727 یکی از عجیب ترین خانه‌های دنیاست که در بنویت میسی سی پی قرار دارد. مالک این خانه قبلا صاحب یک خانه زیبا در کنار دریاچه بود که در یک حادثه آتش سوزی از بین رفت. برادرش که مسئول کنترل ترافیک هوایی بود، به وی پیشنهاد داد یک هواپیمای قدیمی به قیمت 2000 دلار بخرد. او به علاوه 4000 دلار هزینه حمل هواپیما و 25000 دلار برای تبدیل آن به خانه رویایی خود پرداخت کرد. مساحت خانه 1300 فوت مربع و شامل سه اتاق خواب، دو حمام یک آشپزخانه کاملا مجهز و یک اتاق نشیمن و همچنین یک جکوزی مشرف به دریاچه (کابین خلبان) است.

2546
2547

شماره چهارده: خانه‌های مکعبی در هلند

این خانه‌ها در روتردام و هلمند در کشور هلند واقع شده‌اند. خانه‌های روتردام، شامل 38 مکعب کوچک و 2 مکعب بزرگ هستند که همگی به هم متصلند. هر خانه سه طبقه دارد، که طبقه همکف ورودی خانه است. در طبقه اول یک آشپزخانه اپن و یک اتاق نشیمن قرار دارد. طبقه دوم شامل 2 اتاق خواب و یک حمام است، در روی بام نیز یک باغچه کوچک قرار دارد. خانه‌های مکعبی هلمند نیز مشابه خانه‌های مکعبی روتردام هستند.

2549

شماره پانزده: خانه حبابی در جنوب فرانسه

مالک این خانه حبابی منحصر به فرد، پیر گاردین، طراح مد معروف است. این خانه در جنوب فرانسه در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. مساحت آن حدود 4000 فوت مربع است و شامل ده اتاق، سه استخر شنا و یک آمفی تئاتر با گنجایش 500 نفر می‌باشد. یکی از مزایای این خانه،  اشراف داشتن به منظره زیبای دریای مدیترانه است.

2552
2553

شماره شانزده: خانه تنه درختی در کالیفرنیای آمریکا

این خانه که در گاربرویله کالیفرنیا ساخته شده است در داخل تنه خالی شده یک درخت قرار دارد. مردی بنام آرت اشموک بعد از بریدن یک درخت 2100 ساله داخل آن را به مدت هشت ماه خالی کرد. بعد از اتمام کار، یک فضای خالی به ارتفاع 7 فوت و طول 32 فوت بدست آمد. وزن این خانه حدود 42 تن است و در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه استفاده می شود.

2554
2555

شماره هفده: خانه فولادی در تگزاس

این خانه در لابوک تگزاس قرار دارد و توسط یک مجسمه ساز، بنام رابرت برونو ساخته شده است. وزن آن 150 تن است و روی پایه‌های نازکی قرار دارد. مساحت خانه 2200 فوت مربع است و سه طبقه دارد. ساخت این خانه 23 سال طول کشیده است و رابرت برونو پیش از اتمام کار ساخت از دنیا رفت.

2557

شماره هجده: خانه بشکه‌ای در میشیگان

این خانه از دو بشکه در کنار یکدیگر تشکیل شده و دارای دو طبقه است. قسمت اصلی آن 16 فوت ارتفاع دارد و شامل 2 طبقه است. طبقه اول اتاق نشیمن و طبقه دوم اتاق خواب است و آشپزخانه در بشکه کوچکتر قرار دارد. دو قسمت خانه توسط یک آبدارخانه به هم مرتبط هستند.

2559

شماره نوزده: خانه معلق بر صخره در استرالیا

این خانه به نسبت خانه های قبلی مهیج و سرگیجه آور نظر می‌رسد. ‌این خانه بصورت پیش ساخته و دارای پنج طبقه است و به بدنه یک صخره در استرالیا متصل شده است. پشت بام این خانه با زمین همسطح است بنابراین دری برای ورود وجود نداشته و ساکنین از طبقه پشت بام وارد طبقات پایین‌تر خانه می‌شوند. پنجره‌های این خانه از سه طرف مشرف به اقیانوس است و برای اینکه دید محدود نشود، مبلمان به طرز خاصی انتخاب و چیده شده است.

2561
2562

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده)، انواع درب ها (مانند درب ضد سرقت یا درب های داخلی ساختمان)، انواع پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع دیوارپوش ها (مانند دیوارپوش چوبی، کامپوزیت، سلولوزی و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می تونید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای