دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شیشه سند بلاست | شیشه سند بلاست چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

logo
Sakhtemoon

شیشه سند بلاست چیست؟

شیشه سند بلاست شیشه‌ مات شده و کدر است. برای سند بلاست کردن شیشه‌ها، از ماسه‌ای خاص استفاده می‌شود. آن‌ را با فشار بر روی شیشه‌ها می‌پاشند. برای این کار از کمپرسورهای هوای مخصوص استفاده می‌کنند. به این عمل در اصطلاح حرفه‌ای بلاست کردن می‌گویند. هر چه عمل بلاست کردن بیشتر طول بکشد و هر چه چقدر ماسه‌ها با فشار و قدرت بیشتری پاشیده شوند درجه ماتی بیشتر می‌شود. برای طراحی روی شیشه‌ سند بلاست هم از استنسیل استفاده می‌شود. می‌توان طرح‌ها و نقش‌های مختلف را روی شیشه های سند بلاست ایجاد کرد.
نوعی دیگه از شیشه‌ سند بلاست وجود دارد که به سندکروینگ مشهورند. برای تولید آن‌ها مواد ساینده را تحت فشار بالا و با تکنیک‌های ویژه‌ای به شیشه می‌پاشند، اینگونه، روی سطح شیشه طرح‌های سه‌بعدی ایجاد می‌شود که شبیه مجسمه است. معمولا این شیشه‌ها را از پشت نگاه می‌کنند.
اگر شیشه‌ سند بلاست را با یک لایه لمینیت بپوشانند تبدیل به شیشه‌ سکوریت شده و  در برابر ضربه مقاوم می‌شوند.

2995

کاربردهای شیشه سند بلاست

شیشه‌ سند بلاست را به صورت تکی یا ترکیبی می‌توان به کار برد. آن‌ها در کنار چوب، آلمینیوم، استیل و یا حتی شیشه‌های لاکوبل و رنگی بسیار شیک و جذاب می‌شوند.
شیشه سند بلاست در انواع دکوراسیون و با انواع سلایق جور است. علاوه بر این، با کاربری‌های متفاوت قابل تطبیق است. از این نوع شیشه ها برای دکوراسیون داخلی منازل و فضاهای شخصی، و همچنین، فضاهای اداری و رسمی می‌توان استفاده کرد.

  • در فضاهای شخصی

امروزه، در خانه‌های کوچک از اتاق‌های شیشه ای به جای حمام استفاده می‌کنند. اینجا دقیقا جایی ست که شیشه‌ سند بلاست به کار می‌آید. با پوشاندن دور تا دور حمام با این نوع شیشه‌ها محرمیت فضا حفظ می‌شود. حتی اگر فضای شما بزرگ است و می‌خواهید برای هر اتاق حمام مخصوص آن را جانمایی کنید، باز هم پیشنهاد ما استفاده از حمام‌های کوچک حفاظت شده با شیشه‌ سند بلاست است.

از شیشه سند بلاست برای بخش بندی حمام‌های بزرگ‌تر، قفسه بندی حمام و دستشویی و جدا کردن سرویس بهداشتی از روشویی هم استفاده می‌شود. می‌توان از این شیشه‌ها به عنوان پارتیشن بین فضاها یا به عنوان بخشی از درب داخلی نیز استفاده کرد.

2976

از شیشه‌ سند بلاست در آشپزخانه هم استفاده می‌شود. مثلا می‌توان ویترین کابینت‌ها را سند بلاست کرد یا از آن‌ها به عنوان میز یا سطح کابینت، بار یا اپن آشپزخانه استفاده کرد. مزایای استفاده از این شیشه‌ها در مقایسه با شیشه‌های معمولی این است که این شیشه‌ها کمتر لک و جای انگشت را نشان می‌دهند.

2978

اگر هم موقعیت منزل شما به گونه‌ای است که از ساختمان‌های اطراف به داخل آن اشراف دارند، می‌توانید از شیشه سند بلاست برای پنجره‌ها استفاده کنید در حالی که طرح‌های زیبا و چشم‌نوازی هم روی آن‌ها حک شده‌اند.
جاهای دیگری که می‌توانیم این شیشه‌ها رابه کار ببریم به عنوان نرده‌ی بالکن، نرده‌ی راه پله، پله گرد، در پله پیش ساخته شیشه ای و درب داخلی و درب کشویی است.

2980

استفاده از شیشه زیبایی خاصی به فضا می بخشد و آنرا مینیمال و خلوت می‌کند. با توجه به این نکته که مقاومت و استحکام شیشه هم در مقایسه با فلز و چوب بسیار زیاد است، استفاده از شیشه سند بلاست توصیه می‌شود. مثلا درب داخلی چوبی که برای حمام و دستشویی استفاده می‌شوند بعد از مدتی و بر اثر رطوبت رنگ‌شان می‌ریزد و خراب می‌شود و یا فلز دچار زنگ‌زدگی و مات شدگی می‌شود. این قبیل اتفاقات برای شیشه نمی‌افتد. همچنین با توجه به قطر اندک شیشه، نسبت به سایر مصالح، استفاده از آن امکان استفاده بهینه‌تر از فضا را به ما می‌دهد. به عنوان مثال، در بالکن شیشه فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر از شیشه سند بلاست هم استفاده شود، محرمیت و دوراز دید بودن فضا همچنان رعایت می‌شود.

2982

وجه جذاب دیگر شیشه‌های سند بلاست قابلیت طراحی روی آن‌هاست. می‌توانید انواع نقش‌ها و الگوهای دلخواه را با توجه به سلیقه‌تان، برای طراحی روی آن‌ها سفارش دهید و یا از طرح‌های زیبای موجود در بازار انتخاب کنید. حتی برای درب آپارتمان و یا درب‌های خارجی‌تر هم گزینه‌ی بسیار شیکی است. برای دیوارپوش و پوشش خرابی‌ها هم گزینه‌ی هوشمندانه‌ای است. مثلا تصور کنید شیشه سند بلاست را به عنوان دیوارپوش دربخشی از فضای هال یا ویلایتان استفاده کنید در حالی که طرح جنگل روی آن است و با نورپردازی جذاب و خلاقانه‌ای هم همراه شده است. واقعا چنین طرح‌های می‌تواند باعث درخشش منزل شما شود.

2984
  • فضاهای رسمی و اداری

بسیاری از شرکت‌ها برای پارتیشن بندی داخلی از شیشه سند بلاست، با طرح لوگوی شرکت بر روی آن، استفاده می‌کنند. اینگونه، هم لوگوی شرکت در تمام فضاها خودنمایی می‌کند و هم فضاها به صورت مناسب بخش‌بندی می‌شوند. در ورودی ساختمان‌ها، لابی‌ها، پذیرش ادارات و هتل‌ها، فرودگاه‌ها، استخرهای عمومی، محوطه‌ سازی، طراحی فضاهای سبز و باغ‌ها، زمین‌بازی، کتابخانه‌ها، کتابفروشی‌ها، اتاقک‌های نگهبانی، انبارها، فضاهایی که مردم در آن‌ها صف می‌بندند، مانند سینماها، سالن‌های تئاتر، کنترل پاسپورت در فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، و خلاصه هر جایی که نیاز توامان به زیبایی و نظم دهی احساس می‌شود، شیشه‌ سند بلاست می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

2986

امیدواریم مطالب عنوان شده جوابگوی شما بوده باشد؛ اگر این مطالب برای شما کافی بود، ما را بیخبر نگذارید. همچنین اگر سوالی برایتان پیش آمده حتما با ما مطرح کنید.

دیدن سایر مقالات ساختمون هم خالی از لطف نیست، پیشنهاد می کنیم به مقالات زیر هم سر بزنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای