دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک بوهمین و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک بوهمین و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

سبک بوهمین یکی از جذاب ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که از قوانین خاصی پیروی نمی کند ولی بسیار زیبا و چشم نواز است.


این روز ها تمایل انسان ها به رنگ ها و طرح های متنوع، طراحان را به سمت استفاده از ایده های خاص و سبک های دکوراسیون خارق العاده برده است. کمتر کسی پیدا می شود که سبک های ساده و یکنواخت و تکراری قدیم را بپذیرد. به همین دلیل نیاز است که همواره طراح های جدید پیاده شود. یکی از شیوه های طراحی دکوراسیون داخلی منزل که خیلی خاص است و البته طرفداران خاص خود را هم دارد سبک بوهمین یا کولی وار است. اگر شما هم از طراحی های دکوراسیون داخلی تکراری خسته شده اید و به دنبال طرحی جذاب هستید این مقاله را مطالعه کنید چرا که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی این سبک و تاثیر های استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منازل پرداخته ایم.

7264

سبک بوهمین یا کولی وار چیست؟

این سبک در واقع سبکی آزاد و رها به حساب می آید و آن چه در طراحی به شیوه بوهمین قانون حساب می شود آزادی از هر قید و بندی می باشد. معمولا کسانی که دل شان می خواهد خانه را مطابق با سلیقه شخصی خودشان و جدا از قاعده و قانون ها طراحی کنند به سراغ این سبک می روند و از طرفداران پر و پا قرص آن به شمار می آیند. نکته جالب در اجرای دکوراسیون داخلی به سبک بوهمین این است که اگر دو نفر با هم شروع به اجرای این طراحی کنند در نهایت نتیجه یکسان نخواهد بود. یعنی هر کسی می تواند نوع جدید و خلاقانه ای از این سبک اجرا کند که تا به حال کسی نداشته، پس می شود حسابی خانه ای منحصر به فرد طراحی کرد. در خانه ای که به سبک بوهمین طراحی شده است پویایی زیادی وجود دارد و به هر طرفی که نگاه کنیم توجه مان جلب خواهد شد. نقش پرده ها، مبلمان و کوسن ها همگی نقوش خارق العاده ای هستند که می توان ساعت ها آن ها را تماشا کرد و لذت برد.

7266

از چه رنگ هایی برای طراحی به شیوه بوهمین استفاده کنیم

رنگ های گرم در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارند. بنفش و آبی پررنگ، نارنجی و قرمز آتشین، قهوه ای و طلایی از جمله رنگ های پرکاربرد در این طراحی به حساب می آیند. البته این قانون نیست که فقط به سراغ این رنگ ها بروید بلکه به سلیقه شما بستگی دارد ولی نکته ای که نباید فراموش کرد این است که رنگ های سرد مورد استفاده قرار نمی گیرند.

وسایل را چگونه انتخاب کنیم

انتخاب وسایل در طراحی به شیوه بوهمین به خلاقیت شما بستگی دارد. می توانید استفاده های خلاقانه از ابزار و اشیای ساده داشته باشید. اشیای قدیمی گزینه خوبی برای ایجاد دکوراسیونی منحصر به فرد هستند. یادتان باشد عناصر طبیعی را حتما در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. مثلا گیاهان و درختچه های طبیعی در کنار وسایل تزییناتی چوبی و یا اشیا و مجسمه های دست ساز زیبایی خیره کننده ای به خانه خواهند بخشید. خیلی از افرادی که طرفدار این سبک هستند از کاربرد فلزات و ترکیبات آن ها در خانه لذت می برند. اگر شما هم فلز دوست دارید می توانید از اشیا و مجسمه های فلزی هم استفاده کنید.

7270

مبلمان در سبک بوهمین

یکی از نکاتی که در انتخاب مبلمان باید به آن دقت داشته باشید این است که در این سبک تعداد مبلمان معمولا زیاد انتخاب می شود. برای رنگ و مدل آن ها باید به رنگ دیوار ها و فرش ها دقت کنید و از بین رنگ های گرم مبل مورد نظر را انتخاب کنید. اگر پارچه های شلوغ و رنگی را می پسندید می توانید از آن ها برای رویه مبل ها استفاده کنید. اصلا نگران نباشید که آیا استفاده از چنین پارچه ای برای مبلمان معمول هست یا خیر، مهم این است که در سلیقه شما جای دارد و آن را دوست دارید پس می توانید با ترکیباتی مشابه، آن را به زیبایی در دکوراسیون داخلی محل مورد نظر تان پیاده کنید. اگر مبلمان مورد علاقه تان را در مغازه های سمساری و دست دوم فروشی پیدا کردید تعجب نکنید. این گونه مبلمان قدیمی و کلاسیک طرفداران زیادی بین علاقه مندان به سبک بوهمین دارند.

7287

نور پردازی در سبک بوهمین

برای طراحی به شیوه بوهمین نیاز نیست که به سراغ مغازه های لوستر فروشی گران قیمت و خیلی مدرن بروید و لوستر های خیلی خاص و گران انتخاب کنید. قرار است در این شیوه طراحی، نور را در فضا پخش کنیم تا محیطی دنج و آرام بسازیم. برای این کار باید از تعداد زیادی شمع استفاده کنید که در گوشه و کنار خانه چیده شده اند. البته که به روشنایی از نوع لامپ هم نیاز است. می توانید از لوستر های تک لامپ قدیمی و کوچک روی دیوار ها نصب کنید. لوستر هایی با نور های رنگی و گرم که فضا را حسابی رومانتیک و شیک می کنند.

7276

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع شومینه ها، کفپوش های گوناگون (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، سرامیک و ...)، سقف های کاذب، کرکره های برقی، پله گرد ها، پرده های مختلف (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول، کتیبه ای و ...)، ساندویچ پنل ها، پنجره های دو جداره و سه جداره و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7272
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای