دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

جلوه ای خاص و متفاوت در دکوراسیون داخلی با استفاده از چوب گردو

logo
Sakhtemoon
جلوه ای خاص و متفاوت در دکوراسیون داخلی با استفاده از چوب گردو

چوب گردو طرح و رنگی منحصر به فرد دارد و انتخابی عالی هم برای استفاده در دکوراسیون داخلی و هم برای استفاده در مبلمان، میز ها و سرویس خواب است.


استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی یکی از اصول قدیمی و پرطرفدار ما ایرانی ها است. نه فقط برای ما ایرانی ها بلکه در سراسر دنیا هم چوب همیشه انتخاب خیلی از افراد با سلایق گوناگون بوده است. چوب به راحتی با انواع وسیله ها و طرح های دکوراسیون هماهنگ می شود. می توانید به راحتی رنگ های زیادی را برای قرار دادن در کنارش انتخاب کنید و در نهایت طرحی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. از سوی دیگر چوب ما را یاد طبیعت می اندازد و این هم یکی دیگر از مزیت های استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی خانه است. اما در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی یکی از انواع چوب های پرطرفدار یعنی چوب گردو و تاثیر آن روی دکوراسیون داخلی منزل پرداخته ایم.

6376

انواع چوب گردو

چوب گردو هم انواع مختلفی دارد ولی آن چه که امروزه بیش تر در ساخت وسایل خانه و درون دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد چوب گردوی سیاه است. این چوب دوام بالا و البته زیبایی خیره کنده ای دارد. چوب های گردو های متفاوت رنگ های مجزا از هم دارند. به این معنی که برخی پررنگ تر و بعضی دیگر کم رنگ هستند. پس به دلیل دوام بالای گردوی سیاه سعی کنید از این گونه برای ساخت وسایل و یا کمد های خانه استفاده کنید. مسلما انواع دیگری چوب گردو نیز وجود دارد، نظیر گردوی سفید، این نوع چوب گردو رنگ روشن دارد و مقاومت و دوام آن خیلی بالا نیست. گردوی انگلیسی را صرفا جهت تولید گردو و ثمر دادن می پرورانند. یک نوع دیگر چوب گردو وجود دارد به نام گردوی کلرو که به دلیل داشتن نوار های رنگی جز چوب های نفیس به حساب می آید. حواس تان باشد چوب های گردوی آفریقایی، کارائیب، برزیلی و پاتاگونیایی را در زمره چوب گردو قرار ندهید چرا که این انواع گردوی واقعی نمی باشند.

چوب گردو علاوه بر مشتریان زیادی که دارد از نظر سازندگان هم یک چوب خیلی خوب به حساب می آید به این دلیل که شکل دهی و قرار دادن آن در دستگاه به آسانی امکان پذیر است و ویژگی همگن بودن و صیقل پذیری اش باعث می شود به زمان کمتری نیاز داشته باشد برای ساخت و ساز و کار با آن آسان تر باشد. این چوب در هنر های مختلف نظیر منبت کاری، خراطی، ساختن آلات موسیقی و مجسمه های تزیینی کاربرد فراوانی دارد. ساختن وسایل خانه هم یکی از کاربرد های مورد توجه آن به حساب می آید. چوب گردو مقاومت بالایی هم در برابر کشش و خمش دارد و فشار زیادی را هم تحمل خواهد کرد.

از آن جایی که چوب گردو در برابر اشعه UV مقاوم نیست لذا با گذشت زمان رنگ آن روشن تر می شود. این هم یکی دیگر از ویژگی های این چوب است که می شود با گذشت زمان به آن پی برد.

6377

نمایی خاص در دکوراسیون داخلی با مبلمان چوب گردو

مبلمانی که از چوب گردو ساخته شده اند زیبایی قابل توجهی دارند و نمایی خاص و بی نظیر به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر می دهند. درخشش این چوب بسیار زیاد است و به آسانی پرداخت می شود. لذا وسایل و ابزاری که با این متریال ساخته می شوند، حسابی خودنمایی می کنند. چوب گردوی ایرانی جز مرغوب ترین چوب های جهان است و مبلمانی که با این چوب ساخته می شود در خانه های سلطنتی استفاده می شود. هرچه سازندگان مبلمان حرفه ای تر باشند می توانند بافت های طبیعی این چوب زیبا را بهتر نشان دهند. به کارگیری درست و به جای خطوط طبیعی چوب گردو زیبایی وسایل را چندین برابر می کند. به جز مبلمان خانه، برای ساختن کمد های دیواری و یا بوفه های دیواری کنده کاری شده هم می توانید از این چوب با کیفیت و با دوام استفاده کنید.

طراحی داخلی فاخر با میز کنسول و آینه از چوب گردو

به جز مبلمان چوب گردو که وسایلی فاخر در دکوراسیون داخلی به حساب می آیند می توانید از این چوب استفاده های خلاقانه دیگری هم مثل وسایل تزیینی داشته باشید. اگر هزینه زیاد برای خرید مبلمان این چوب برای تان صرف ندارد به سراغ میز کنسول های چوبی ظریف که به زیبایی ساخته شده اند بروید و با یک آینه با قاب ساده چوبی دکوراسیون داخلی خانه را مزین کنید.

6379

کتاب خانه و بوفه جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی

یک کتاب خانه جمع و جور که از چوب گردو ساخته شده است هم ایده خوبی است برای قرار دادن در خانه ای که دکوراسیون مدرن دارد و یا مثلا یک بوفه کوچک و ظریف هم می تواند گزینه ای چشم گیر و جذاب در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما باشد.

مبلمان و سرویس چوب گردو در دکوراسیون داخلی ادارات و شرکت ها

علاوه بر خانه هایی که دارای دکوراسیون داخلی زیبا و خاص هستند، برخی ادارات هم به این موضوع اهمیت ویژه می دهند. چوب گردو یکی از بهترین گزینه ها برای ساختن مبلمان اداری و ملزومات اتاق کنفرانس است. شاید این کار نیازمند صرف هزینه ای نسبتا زیاد باشد اما تا اندازه زیادی روی زیبایی محل کار و پرستیژ آن تاثیر خواهد داشت. امروزی بسیاری از شرکت ها که به اهمیت این موضوع پی برده اند و می دانند زیبایی تا چه اندازه می تواند روی نظر ارباب رجوع تاثیر بگذارد، برای طراحی دکوراسیون داخلی از این چوب با ارزش و زیبا استفاده می کنند.

6380

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت، تایل و....)، شومینه های مختلف و مدرن، سازه ال اس اف، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6378
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای