دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دیوارپوش | انواع دیوارپوش چیست و چه کاربردی دارد؟

logo
Sakhtemoon
2996

امروزه مردم توجه بیشتری به طراحی داخلی نشان می‌دهند، بخصوص با وسواس خاصی به دیوارها، و طبعا، انتخاب دیوارپوش‌ ها فکر می‌کنند. مردم هنگام ساخت یا بازسازی منازل و دفاتر و حتی برای تغییر دکور و انتخاب دکور جدید، دائم به دنبال ایده‌های جدیدتر و مدرن‌تر هستند، تا اینگونه، رنگ و جلای ویژه‌ای به اطرافشان ببخشند. به تبع، دیوارپوش ها ابزاری کارآمد برای شخصیت دادن به خانه است. تنوع مدل، رنگ، جنس و بافت، دیوارپوش ها، آن‌ها را به ابزاری کارآمد برای دکوراسیون تبدیل کرده است. سایت ساختمون در این مقاله سعی دارد شما را با انواع دیوارپوش‌ ها و کاربرد آن‌ها آشنا کند. با ما همراه باشید.

دیوارپوش چیست؟

شاید کلمه «دیوارپوش» به گوش‌تان ناآشنا بیاید. اما در واقع، شما با آن‌ها غریبه نیستید، همان رنگ و کاغذ دیواری که همه‌ی ما می‌شناسیم جزو دیوارپوش‌ها به حساب می‌آیند. اما حتما از خودتان می‌پرسید پس چه نیازی به انتخاب کلمه جدید بود؟ دنیای مدرن، گسترش تکنولوژی و خلاقیت انسان امکانات بیشتری در اختیار ما گذاشته است. از جمله، مجموعه‌ ابزارهای طراحی، که بتوان آن‌ها را در زمره‌ی دیوارپوش‌ها قرار داد، به طرز اعجاب‌آوری گسترش پیدا کرده است.

حتما شما هم انواع و اقسام دیوارها را همه جا دیده‌اید. این روزها، دیوارها را می‌توان با هر ماده، هر بافت و هر طرحی، مطابق با سلیقه و هماهنگ با مبلمان و روح حاکم بر فضا، انتخاب کرد، دیگر تنوع رنگ که جای خود دارد.

در ادامه می توانید با انواع دیوارپوش‌های موجود در بازار آشنا شوید. اما حتی در این صنعت نیز شما می‌توانید بال‌های تخیل‌تان را فراتر از موارد ذکر شده پرواز دهید. لذا برای پیاده کردن ایده‌ هایتان حتما با طراحان معرفی شده در سایت ساختمون تماس بگیرید تا دقیقا همان فضایی را خلق کنید که آرزویش را دارید.

دیوارپوش‌ چوبی

اگر دنبال خانه‌ای با شخصیتِ روستایی و اصیل هستید، اگر می‌خواهید آرامش طبیعت را به خانه‌‌تان بیاورید و یا اینکه اگر دنبال فضایی لوکس و دنج هستید، دیوارپوش‌ چوبی پیشنهاد ما به شما هستند. می‌توانید تخته‌های پهن و یا باریکه‌های چوب را انتخاب کنید، می‌توانید از رنگ‌های چوب خودرنگ (با رنگ طبیعی چوب) و یا تیره‌ی روغن خورده استفاده کنید، حتی می‌توانید آن‌ها را افقی، عمودی یا مورب نصب کنید. این دیوارپوش‌ها فضای خانه، اداره و یا اتاق شما را گرم، طبیعی و بسیار آرامش‌بخش می‌کنند. می‌توانید برای تنها یک دیوار از این دیوارپوش‌ها انتخاب کنید. اما حتی اگر تمایل داشته باشید دورتا دور فضا را چوبی کنید باز هم آزاردهنده نیست، بلکه برعکس این حس را به شما می‌دهد که به دامان طبیعت پناه برده‌اید. امروزه به جای چوب طبیعی از لمینت نیز استفاده می شود که طرفدارهای بسیاری نیز دارند.

2919

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش‌های چرمی نسل جدید پوشش‌های دیواری هستند. در هر مکانی با هر کاربری قابل استفاده هستند. آن‌ها را می‌توان در فضاهای مسکونی، اداری، هتل‌ها، مدارس و مهدها و حتی مغازه‌ها و مراکز تجاری هم استفاده کرد. این محصول نرم، ضخیم و ضربه‌گیر است. به همین دلیل، به عنوان عایق حرارتی، عایق صوتی و عایق رطوبتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر یکی از ملاک‌های انتخاب دیوارپوش برایتان قابلیت جذب صدا و عبور ندادن آن است، چرم گزینه‌ی بسیار خوبی است. اگر هم در اقلیمی مرطوب و یا سرد زندگی می‌کنید، این دیوارپوش‌ها انتخاب درستی هستند. می‌توانید این دیوارپوش‌ها را کمی ضخیم‌تر هم انتخاب کنید. دیوارپوش های چرمی طیف وسیعی از طرح‌ها از ساده تا رگه‌دار و بافت‌دار را شامل می‌شود.

2920

دیوارپوش سه بعدی

این دیوارپوش‌ها بسیار پرطرفدارند. می‌توانید آن‌ها را در کنار نورپردازی‌های خلاقانه و حتی ساده و معمولی به کار ببرید، چون ترکیب این دو با هم جلوه‌ای فوق‌العاده به فضا می‌بخشد. آن‌ها ضد آب، سبک، ضد حریق، و سریع‌النصب هستند. حتی خودتان هم می‌توانید آن‌ها را نصب کنید. چون نیازی به درزگیری و رنگ‌کاری ندارند. طرح‌ها و نقش‌ها و رنگ‌های آن‌ها بسیار متنوع و نفس‌گیر هستند.

2921

دیوارپوش سنگی

این دیوارپوش‌ها آنتیک و مغرورند. معمولا برای تزئین فضاهای کانونی و برای یک تک دیوار استفاده می‌شوند. بیشتر، از آن‌ها در دیوارهایی که قرار است پشت تلویزیون یا شومینه قرار گیرند، یا در ترکیب با آشپزخانه، استفاده می شود. اما باید در نظر داشت که موارد ذکر شده تنها پیشنهادی از طرف طراحان هستند، شما می‌توانید از آن‌ها در هرجای دیگری از خانه یا محل کارتان استفاده کنید. فقط بهتر است دقت کنید که در بکار بردن آن‌ها افراط نکنید. این دیوارپوش‌ها تنوع رنگ خوبی دارند اما طبعا رنگ های آن‌ها محدود به گستره طبیعی رنگ سنگ‌ها است.

2922

دیوارپوش آجری

این نوع دیوارپوش طرح هایی شبیه دیوارهای آجری دارند. مدرن، خلاقانه و صمیمی‌اند. حس جوانی و جاذبه را القا می‌کنند. رنگ آجر طبیعی و یا سفید آن بسیار پرطرفدار و همه‌گیر است. معمولا برای تک دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد یا به عنوان پوشش پشت تلویزیون و یا شومینه. در اتاق خواب هم بسیار پرطرفدار است. در فضاهای عمومی‌تر مانند کافه‌ها و رستوران‌ها هم حتما خیلی از این دیوارپوش‌ها دیده‌اید. به طورکلی، احساس متانت در عین نوع آوری را به خوبی بازتاب می‌دهند.

2923

دیوارپوش آلومینیومی

اگر آلمینیوم کامپوزیت را برای پوشش دیوارتان استفاده کنید، می‌توانید جلوه‌ای بسیار مدرن و صنعتی به فضاهایتان ببخشید. معمولا از ورقه‌هایی به ضخامت چهار میلی‌متر و در اندازه‌های ده در ده یا پانزده در پانزده یا بیست و پنج در بیست و پنج یا پنجاه در پنجاه میلی‌متر استفاده می‌شود. دیوارپوش کامپوزیت را به صورت مورب هم می توان نصب نمود. همچنین در تمامی فضاهای داخلی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این نوع دیوارپوش ها رنگ‌های متنوعی دارند، اما رنگ‌های طلایی، نقره و بژ پرطرفدارترین رنگ‌ها هستند. به خاطر جنسشان به راحتی و با یک دستمال تمیز می‌شوند. وزن سبکی دارند. اما برای نصب آن‌ها نیاز به متخصص دارید چون چندان کار راحتی نیست. دیوارپوش های کامپوزیتی معمولا در ترکیب با شیشه استفاده می‌شوند که بسیار زیبا هستند. آن‌ها به تنهایی و یا به صورت ترکیبی حتی برای دیوارهای خارجی هم پرکاربرد و جذابند.

2924

دیوارپوش شیشه ای

این دیوارپوش‌ها ساده، جذاب و متنوع هستند. جلوه‌ای فوق‌العاده به فضا می‌دهند و با انواع دیوارپوش‌های دیگر به صورت ترکیبی می‌توانند استفاده شوند. بخصوص در آشپرخانه خیلی کاربرد دارند. حس نشاط و شادابی را ایجاد می‌کنند و از طیف‌های رنگ‌های سرد تا رنگ‌های بشاش و شاد را شامل می‌شوند. می‌توانند کاملا ساده و بی نقش و نگار باشند یا داخلشان از طرح‌های ظریفی استفاده شود، حتی می‌توان به آن بافت‌های متنوع داد. نصب نسبتا راحتی دارند. در ساخت آن‌ها از موادی استفاده شده است که در مقابل ضربه مقاوم هستند‌، حتی اگر ضربه آنقدر شدید باشد که منجر به شکستن بشود به هیچ عنوان خرد نمی‌شوند، برای همین امنیت بالایی دارند. به عنوان پارتیشن در فضای داخلی هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. برای اتاق بچه‌ها هم کاربرد بسیاری زیادی دارد. همچنین در فضاهای رسمی‌تر و اداری هم می‌توان از آن‌ها به راحتی استفاده کرد (بدون اینکه حالت غیر رسمی بودن داشته باشد)، در مقابل در فضاهای شخصی‌تر حس صمیمیت و خلاقیت را القا می‌کند.

2925

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وبسایت ساختمون یکی از معتبرترین مراجع نیازمندی‌های صنعت ساختمان است که در آن انواع محصولات مرتبط با صنعت ساختمان را می‌توانید بیاید. از جمله محصولاتی که در این وبسایت ارائه می‌شود می‌توان به پله گرد، انواع درب ضد سرقت، سقف کاذب، انواع پارتیشن، پنجره دو جداره، انواع درهای داخلی و خارجی، پنجره UPVC، لمینیت و پارکت، کرکره برقی، پرده کرکره، شیشه سکوریت، توری پنجره، کفپوش بتنی، پله پیش ساخته، درب اتوماتیک شیشه ای، نمای کامپوزیت اشاره کرد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای