دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روشهای مبتکرانه برای استفاده بهتر از فضای اتاق نهارخوری

logo
Sakhtemoon
1551

در این مقاله روش های مدرن برای طراحی فضای ناهارخوری ارائه شده است.

 جور کردن یک میز گرد با نیمکت:

جور کردن یک میز گرد با نیمکت:

ترکیب میز گرد و نیمکت امکان استفاده از فضاهای موجود را به بهترین شکل فراهم می کند. در واقع این ترکیب کلاسیک، گوشه خالی اتاق را به یک فضای ناهارخوری شیک و جذاب تبدیل می کند.

استفاده از وسایل تاشو:

استفاده از وسایل تاشو:

امروزه زندگی های آپارتمانی، فضای کمی در حد یک دیوار را برای غذاخوری اختصاص داده است. مطابق با تصویر بالا، این صاحب خانه جهت استفاده بهینه از فضای موجود، یک میز تاشو را در گوشه دیوار نصب کرده است که در زمان های غذاخوری به سمت بیرون باز می شود.

استفاده هوشمندانه از دیوارها:

استفاده هوشمندانه از دیوارها:


در فضاهای کوچکی که به ناهارخوری اختصاص داده شده است، می توان جهت ایجاد فضایی برای راه رفتن، مبلمان موجود را به دیوار تکیه داد. همچنین می توان صندلی های تاشو را بر روی دیوار مقابل نصب کرده و در صورت نیاز از آن ها استفاده نمود.

 انتخاب قفسه به جای کابینت در آشپزخانه:

انتخاب قفسه به جای کابینت در آشپزخانه:


استفاده از کابینت یا کمدهای کنسولی در کنار دیوار دوست داشتنی هستند . اما واقعیت این است که حجم زیادی را اشغال کرده و در این حالت از فضاهای موجود بصورت ناکارآمدی استفاده می شود. اما شما می توانید با توجه به نیاز خود از قفسه های شناور استفاده کنید و فضای نگهداری انعطاف پذیرتری را فراهم کنید.

صندلی و قفسه های توکار:

صندلی و قفسه های توکار:


قفسه کتابها و نیمکت باید در کنار دیوار جانمایی شوند در این حالت بیشترین فضای نشستن، فضای نگهداری و بیشترین فضای باز ایجاد می شود. بنابراین اگر مانند تصویر بالا با یکدیگر ترکیب شوند، فضایی مانند یک اتاق ناهارخوری کوچک فراهم می شود.

استفاده از مبلمان دو منظوره:

استفاده از مبلمان دو منظوره:


اگر می­ خواهید بخشی از اتاق ناهارخوری را به فضای کار خود اختصاص دهید، باید از میز زیبا و مناسبی که برای هر دو منظور قابل استفاده باشد، استفاده کنید. مطابق با تصویر بالا برای مهمانی ها، می توان قطعه چوب بلوط (چوب زیرین میز) را برداشته و بصورت بوفه از آن استفاده کرد.

استفاده از نیمکت (چهارپایه ای با قابلیت جابجایی):

استفاده از نیمکت (چهارپایه ای با قابلیت جابجایی):


برخلاف صندلی، بیش از یک نفر می توانند روی یک نیمکت بنشینند و در مواقعی که به آن نیازی نباشد، می توان آن را برداشت.

استفاده از آینه در ناهارخوری:

استفاده از آینه در ناهارخوری:


با استفاده از اینگونه حقه های بصری می توان هر اتاق کوچکی را بزرگتر جلوه داد: انعکاس آینه یک فضای ساختگی اضافی بسیار ایجاد می کند و نور اتاق را دوچندان می کند.

استفاده از ظروف غداخوری متناسب:

استفاده از ظروف غداخوری متناسب:


قفسه های باز بهترین گزینه برای فضاهای تنگ است ، اما باید خردمندانه پر شوند. وجود تناسب میان ظروف سرویس غذاخوری (مانند سرویسی که در عکس مشاهده می کنید)، دکور مناسبی را در فضای آشپزخانه فراهم می کند.

ایجاد اتاقک:

ایجاد اتاقک:


استفاده از دو نیمکت کناردیواری بهتر از یک نیمکت است ! این ترکیب زیرکانه اتاق غذاخوری کوچکی را در گوشه ای از خانه برای کل اعضای خانواده فراهم می کند. همچنین می توان از فضای زیر نیمکت ها بصورت یک کمد مخفی استفاده کرد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای