دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق نشیمن

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون اتاق نشیمن

در هر خانه ای، اتاق نشیمن پر رفت و آمدترین مکان است؛ بنابر این باید در طراحی دکوراسیون آن توجه بیشتری به خرج داد. اتاق نشیمن باید محیطی گرم و دوستانه و در عین حال زیبا داشته باشد. با به کاربردن کمی ذوق و سلیقه و استفاده از چند شی تزیینی می توان از هر اتاق نشیمنی محیطی آرامش بخش و زیبا ساخت.


برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا چند مورد از آنها ارائه می شود.


-  تغییر محل لوازم موجود در اتاق نشیمن 
به عنوان مثال می توان نقطه ای را به عنوان مرکز اتاق در نظر گرفته و مبل ها را مقابل آن چید (مثلا شومینه یا تلویزیون). همچنین می توان به جای چسباندن کاناپه ها به دیوار، آن ها را کمی با فاصله از دیوار قرار داده و پشت آن ها آباژوری زیبا یا یک گلدان گل قرار داد.

-  استفاده از رنگ های ملایم در اتاق نشیمن 
رنگ ها تاثیر قابل توجهی در روحیه افراد دارند. با استفاده از رنگ های مختلف در یک محیط، می توان آن مکان را به فضایی دلهره زا و آزار دهنده، و یا برعکس به فضایی دلپذیر و آرامش بخش تبدیل نمود. انتخاب رنگ های ملایم و مناسب برای دیوارها، مهمترین اصل برای تعیین دکوراسیون اتاق نشیمن است. یکی از رنگ هایی که در ایجاد فضایی گرم و دوستانه نقش بسزایی دارد، رنگ سبز است. با استفاده از سایه های مختلف رنگ سبز می توان اتاق نشیمنی زیبا و دلپذیر ساخت.

-  استفاده از آینه برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا 
با نصب یک آینه بزرگ بر روی دیوار، می توان تا حد زیادی فضا را بزرگتر جلوه داد. البته باید دقت شود که سمت مقابل آینه شلوغ نباشد.

-  استفاده از وسایل کوچک و زیبا برای تزیین اتاق نشیمن 
به عنوان مثال می توان در کنار کاناپه میز گرد کوتاهی قرار داده و روی آن چند جلد مجله یا کتاب گذاشت. یا با استفاده از گلدان های گل در گوشه و کنار اتاق، فضایی نشاط انگیز ایجاد نمود.

-  استفاده از مجسمه در گوشه و کنار اتاق
مجسمه های زیبا، نقش ویژه ای در آراستن اتاق دارند. گوشه های اتاق نشیمن و روی میزها بهترین مکان برای گذاشتن مجسمه ها هستند. البته اگر اتاق کوچک باشد، بهتراست از مجسمه های کوچک به تعداد کم و یا تنها یک مجسمه بزرگ استفاده کرد.

-  استفاده از آباژورها و چراغهای رومیزی
- آباژورها و چراغ های رومیزی، از لوازم دیگری هستند که نقش قابل توجهی در زیباسازی فضا دارند. بهتر است آنها را در گوشه های اتاق و کنار مجسمه ها قرار دهید.

-  نورپردازی مناسب 
یکی از عوامل مهم دیگر در دکوراسیون اتاق نشیمن، نورپردازی آن است. نورپردازی خوب، احساس آرامش و شادی را به حاضرین القاء می کند. همچنین می توان با نورپردازی مناسب، عیب و نقص های اتاق را پوشاند.
یک روش بسیار مناسب برای نورپردازی یک اتاق، به کارگیری نورهای غیرمستقیم است، به ترتیبی که روی صورت افراد و اشیاء سایه های تند ایجاد نکند. بدین ترتیب، ایجاد سایه های ملایم، گرمی و صمیمیت خاصی به فضا می دهد.
برای تکمیل نورپردازی در اتاق، می توان علاوه بر لوسترها و لامپ های سقفی از چراغ های کوچک تزئینی با نورهای ملایم برای تزئین گوشه و کنار اتاق استفاده کرد.
بسیاری از مردم بر این عقیده اند که طرح های ساده آرامش بخش تر هستند و یا برای یک سرویس مبلمان حتما باید از یک مدل پارچه استفاده شود. در حالی که می توان با استفاده از چندین مدل پارچه و رومبلی، با قرار دادن مناسب هر وسیله را در کنار وسایل دیگر، به طرح مناسبی دست یافت. بدین ترتیب با استفاده از طرح های شلوغ با رنگ های هماهنگ، حتی می توان وسایل یک اتاق را با انواع پارچه، اما با رنگ های هم طیف تزئین کرد.
همانگونه که ملاحظه کردید، تزئین و تغییر دکوراسیون خانه و بویژه اتاق نشیمن به شما اجازه می دهد تا از ذوق و خلاقیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. توجه کنید که وسایل تزئینی، لزوما نباید گران قیمت باشند، بلکه انواع ارزان قیمت آنها نیز با به کار بردن اندکی ذوق و سیلقه تاثیر زیادی در بهبود کیفیت محیط خانه خواهند داشت.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای