دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پیشگیری از سرقت و تامین امنیت خانه در ایام تعطیل

پیشگیری از سرقت و تامین امنیت خانه در ایام تعطیل

logo
Sakhtemoon
پیشگیری از سرقت و تامین امنیت خانه در ایام تعطیل

در تعطیلات عید، خانه‌های خالی از سکنه و خالی بودن شهر از ترددهای روزانه، امنیت خانه‌ها را با مخاطره مواجه می‌کند.راهکار افزایش امنیت خانه در این ایام چیست؟


سارقین به دنبال خانه‌های دنج و آرام با ریسک خطر بسیار کم هستند. سارقین هیچگاه خود را درگیر خانه‌هایی با حفاظ‌های محکم یا خانه‌هایی که در محله پر تردد هستند، نمی‌کنند. با این همه، چاره کار چیست؟ اگر در محله‌ای آرام و کم تردد زندگی می‌کنیم، چگونه ریسک سرقت از منزلمان را پایین بیاوریم؟ با ساختمون همراه باشید تا راهکارهای موثر و به روز درباره افزایش امنیت خانه را برای شما تشریح کنیم.

استفاده از تجهیزات برای افزایش امنیت خانه

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند، به شرطی که با دانش روز دنیا پیش برویم و به قول معروف یک گام جلوتر از رقیب باشیم. با استفاده از تکنولوژی و فن‌آوری‌هایی که امروزه به منظور افزایش امنیت خانه به کار می‌رود، قادر به ساخت یک دژ ایمن و مطمئن هستیم. دژی که دست هیچ دزدی به آن نخواهد رسید. برخی از این تجهیزات عبارتند از، سیستم دزدگیر، دوربین مداربسته، تجهیزات هوشمند ساختمان، روشنایی امنیتی ساختمان، درب ضد سرقت ، حفاظ و بسیاری دیگر از تجهیزاتی که در این باره به کمک شما آمده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از این تجهیزات می‌پردازیم.

  • سیستم دزدگیر

به منظور حفظ امنیت خانه خود، نخستین توصیه، استفاده از سیستم دزدگیر، مجهز به چشمی دزدگیر و سنسور حرکتی است. معمولا دزدگیرها قابلیت اضافه کردن آژیر برای اعلام وقوع سرقت را دارند و هرچقدر صدای این آژیر بلندتر باشد، رضایت کاربر بیشتر خواهد بود. در صورت نصب این سیستم و انتخاب محل دقیق و هوشمندانه سنسورهای حرکتی، تا حد زیادی نگرانی شما از جهت حفظ امنیت ساختمان در ایام تعطیل، مرتفع خواهد شد.

  • دوربین مداربسته

یکی از راهکارهای افزایش امنیت خانه یا محل کار، استفاده از دوربین‌های مداربسته است. با استفاده از این سیستم، قادر خواهید بود با کمک چند دوربین مداربسته و یک دستگاه ضبط تصاویر ویدئویی دیجیتال یا NVR، در تمام لحظاتی که خارج از ساختمان هستید با کمک گوشی همراهتان ساختمان را زیر نظر داشته باشید و در نتیجه خیالتان آسوده باشد. برخی از انواع دوربین‌های مداربسته دارای قابلیت تصویربرداری در شب نیز هستند. این نوع دوربین‌ها بسته به نوع لنزشان، می‌توانند در صورت فقدان نور نیز تصویربرداری کنند. برای آشنایی بیشتر با دوربین‌های مداربسته و انتخاب دوربین مداربسته مناسب با ساختمان خود بخوانید، بهترین نوع دوربین مداربسته را برای خانه یا فضای کار خود انتخاب کنیم.

3633
  • تجهیزات هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی ساختمان با بهره‌گیری از حسگرهای داخل و خارج ساختمان و با کمک تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قادر به کنترل بسیاری از تجهیزات ایمنی و آسایشی در خانه هستند. تجهیزات امنیتی که از این طریق قابل کنترل هستند عبارتند از، کنترل دوربین مداربسته، کنترل باز و بسته شدن درب‌ها، تنظیم روشنایی ساختمان و غیره.

یکی از معضلاتی که احتمال سرقت از منزل را افزایش می‌دهد، آگاهی سارقین از عدم حضور ساکنین خانه است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان با خاموش و روشن کردن چراغ‌ها و سیستم‌های صوتی و تصویری، در ساعات خاصی از شبانه روز، رفتاری مشابه زمان حضور در خانه داشت و از این طریق امنیت خانه را تضمین کرد. برای آشنایی بیشتر با این سیستم، بخوانید، خانه هوشمند چیست، آیا با تجهیزات هوشمندسازی ساختمان آشنایی دارید؟

3635
  • درب ضد سرقت

با توجه به اینکه راحت‌ترین و در عین حال اصلی‌ترین راه ورود سارقین به خانه، درب ورودی است. هوشمندانه‌ترین راه حل تامین امنیت خانه، استفاده از درب‌های ضد سرقت است. اهمیت درب ضد سرقت به دلیل مقاوم بودن آن در برابر نیروهای وارده است، به عبارت ساده‌تر درب‌های ضدسرقت به این راحتی ‌ها شکسته نمی‌شوند. برای افزایش ایمنی درب ضد سرقت، حتما به نوع و جنس قفل این نوع درب توجه ویژه داشته باشید. زیرا قفل‌ها یکی از اساسی‌ترین اجزای درب‌های ضد سرقت هستند. در هر صورت برای آشنایی کامل با انواع درب ضد سرقت بخوانید، درب ضد سرقت | انواع درب ضد سرقت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

3637
  • حفاظ برای امنیت خانه

حفاظ درب و پنجره نقش مهمی در تامین امنیت خانه و جلوگیری از ورود سارقین دارد. برای ساختمان‌هایی که پنجره رو به خیابان دارند، حفاظ نقش اساسی‌تری دارد. به ویژه اگر خانه شما ویلایی یا واقع در طبقات پایین ساختمان باشد. برای این منظور، معمولا از حفاظ‌هایی با پروفیل ضخیم استفاده می‌شود تا مقاومت کافی در برابر جوشکاری داشته باشند.

3639
  • نورپردازی امنیتی ساختمان

یکی دیگر از مسائلی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است، اهمیت نورپردازی ساختمان، نه تنها از جنبه زیبایی بلکه از جنبه امنیتی است. برای این منظور باید از لامپ‌هایی که در شرایط جوی مختلف مقاوم هستند استفاده کنید. همچنین نورپردازی به گونه‌ای باشد که فضای اطراف حیاط یا محوطه ورودی ساختمان را کاملا تحت پوشش قرار دهد. با این حال، به منظور کاهش مصرف انرژی توصیه می‌کنیم که روشنایی‌ها را به سنسور حرکتی مجهز کنید تا در صورت وقوع هر نوع حرکتی در محوطه به صورت خودکار روشن شوند. با این کار، هم ایمنی محوطه تامین می‌شود و هم در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد.

3641

در صورت استفاده از تجهیزات مذکور، تا حد زیادی امنیت خانه شما تامین خواهد شد. پس از آن، کافی است کمی مراقب گفته‌های خود باشید و درصورتی که قصد سفر دارید (به ویژه در ایام تعطیل) همه آشنایان خود را مطلع نسازید. با آرزوی حس امنیت و آسایش خاطر برای شما همراهان سایت ساختمون.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
خانه هوشمند رشت ۴-۱۰-۹۷ ساعت ۱۱:۴۱

همیشه کسی که یه کاری انجام میده و حتی شکست میخوره یک قدم جلوتر از کسیه که اصلا هیچ کاری انجام نداده. و همه ی ما ها خیلی اوقات شنیدیم که پیشگیری بهتر از درمانه. سیستم اعلام سرقت یه نوع سیستم هشداردهنده و امنیتیه که اگه استراتژی مناسبی داشته باشه و برحسب یک سناریو خاص طراحی و نصب و اجرا بشه امنیت ساختمان های ما را بیشتر حفظ میکنه. الان عصر تکنولوژیه و قطعا ما با تکنولوژی راحت تر زندگی خواهیم کرد.

avatar
ساختمون ۱۴-۱۲-۹۶ ساعت ۱۵:۴۶

بله، قطعا بی تاثیر نیست.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای