دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نقش دکوراسیون منزل در کاهش انتقال صدا

logo
Sakhtemoon
1622

همه ما می دانیم که یک خانه آرام، تاثیر زیادی در شادی ساکنین آن دارد. به منظور دستیابی به این آرامش با دقت ویژه ای مبلمان، لوستر، پرده و ..را انتخاب می کنیم و این در حالی است که عایق صدا را به عنوان مهمترین فاکتور تامین آرامش خانه، فراموش می کنیم. سرو صدای ماشینها یا همسایگان از جمله عواملی هستند که معمولا آرامش خانه شما را مختل می کنند. در این میان نمی توان زیبا نبودن عایق های صوتی را کتمان کرد. لذا در ادامه راهکارهایی را ارائه داده ایم که بدون ایجاد تغییرات ساختاری و فقط با ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی منزل، بتوان تا حد زیادی به جذب سر و صداهای زیادی موجود در خانه کمک کرد.

راهکار اول، استفاده از قالی و قالیچه

راهکار اول، استفاده از قالی و قالیچه

صدای راه رفتن بر روی سطوحی که فاقد پوشش هستند، بیشتر پخش می شود. بنابراین کف خانه را برای جلوگیری از انتشار صدا مفروش کنید. اگر علاقه‌مند نیستید تمام سطح را با فرش بپوشانید، می‌توانید در چندین نقطه خانه از قالیچه استفاده کنید.

راهکار دوم، تعویض درها

راهکار دوم، تعویض درها

درها به علت توخالی بودن، اغلب نمی توانند عایق صدا باشند . درهای تو پر بهتر از درهای توخالی مانع انتقال صدا هستند.

راهکار سوم، بهبود کیفیت پنجره ها

راهکار سوم، بهبود کیفیت پنجره ها

برای اینکه مطمئن شوید سرو صدا از کوچکترین منافذ پنجره به درون خانه راه نمی‌یابد، بهتر است از درزگیر اکوستیک برای پوشاندن درزها و ترکها استفاده کنید. جایگزین کردن پنجره‌های موجود با پنجره دو جداره و پنجره سه جداره به طور ویژه ای مانع از نفوذ صداست.

راهکار چهارم،استفاده از رنگهای جاذب صدا

راهکار چهارم،استفاده از رنگهای جاذب صدا

بعضی رنگهای جاذب صدا قادرند انتقال صدا را تا 30 درصد کاهش دهند. شرکت‌های تولید رنگی وجود دارند که قادر به تولید رنگ ساختمانی با قابلیت بالای جذب صدا هستند.

راهکار پنجم، استفاده از کتاب و کتابخانه

راهکار پنجم، استفاده از کتاب و کتابخانه

علاقه مندان کتاب، شما خوش شانس هستید. کتابخانه‌ها و کتاب هایی که درون آن قرار می‌گیرند مانند یک مانع در مقابل انتقال صداهای ناخواسته عمل می‌کنند. برای جلوگیری بهتر از انتقال صدا ، مطمئن شوید فضای خالی زیادی در قفسه ها نیست.

راهکار ششم، پرده را فراموش نکنید

راهکار ششم، پرده را فراموش نکنید

همانطور که می‌دانید از مزایای پرده، تعدیل نور خورشید در اتاق‌هاست. با این حال،  پرده‌ها می‌توانند مانند یک عایق صدا عمل کنند، بخصوص اگر از پارچه های ضخیم، پشمی یا مخملی باشند. برای بهره بردن از حداکثر خاصیت عایقی پرده ، مطمئن شوید که پرده، دیوار بالا و پایین پنجره را نیز پوشش داده باشد.

راهکار اخر، عایق کاری

راهکار اخر، عایق کاری

عایق کاری سقف و دیوارها نیز، یک تصمیم ساده است، که اغلب نادیده گرفته می‌شود.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای