دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ

logo
Sakhtemoon
راهنمای خرید رادیاتور شوفاژ

رادیاتور ها سیستم گرمایشی عالی با مزایای فراوانی می باشند. که علاوه بر زیبایی خاصی که دارند برای استفاده در ساختمان های مختلف گزینه مناسبی به شمار می روند.


رادیاتور ها یا شوفاژ ها از نظر شکل ظاهری پره ای، تخت (پانلی) و لوله ای می باشند. جنس رادیاتور ها نیز می تواند از انواع فولاد، چدن و آلمینیوم باشد. (اخیرا در رادیاتور های پنلی دکوراتیو از سنگ و شیشه نیز استفاده می شود.)

رادیاتور پانلی

رادیاتور پانلی

این رادیاتور ها در اکثر مواقع از جنس فولاد می باشند. استفاده از این نوع رادیاتور امروزه رواج زیادی پیدا کرده است. به طور کلی رادیاتور های فولادی پانلی از نظر راندمان و کارایی بهترین نوع رادیاتور هستند.

برخی از ویژگی ها و مزایای این نوع رادیاتور ها بشرح ذیل میباشد:

یکنواختی بیشتر در تولید گرما نسبت به رادیاتور های پره ای
داشتن سطح تابش یکنواخت و گسترده و بالطبع گرمای تابشی بیشتر نسبت به انواع رادیاتور های پره ای (توضیح اینکه گرمایش تابشی نسبت به گرمایش همرفتی برای بدن انسان دلپذیرتر است.)
زیبایی و تناسب با اغلب طرح های دکوراتیو
نصب یکپارچه و آب بندی خوب
امکان نصب از هر طرف رادیاتور

امروزه طراحان در کشور های مختلف رادیاتور های پنلی را به گونه ای می سازند که علاوه بر خاصیت گرمادهی می توان از آن ها به المان تزیینی یاصنایع دستی در دکوراسیون اتاق نیز استفاده کرد. جنس این رادیاتور ها می تواند از شیشه، سنگ و یا فولاد باشد.

معایب رادیاتورهای پانلی به شرح زیر است:

به علت استفاده از فولاد، امکان زنگ زدن و سوراخ شدگی نسبت به انواع آلومنیومی به ویژه در بلند مدت وجود دارد.
در صورت آسیب دیدن یا سوراخ شدن پانل، امکان تعمیر مقرون به صرفه تقریبا وجود ندارد. (کل پنل باید تعویض شود.)
امکان افزایش یا کاهش ظرفیت حرارتی یک پانل وجود ندارد. (در چنین مواردی می توان با استفاده از پانل رادیاتور جداگانه، ظرفیت حرارتی را افزایش داد.)

رادیاتور پره ای

رادیاتور پره ای

در این نوع رادیاتور ها، هر پره دارای ارزش حرارتی مشخصی است و با افزایش یا کاهش تعداد پره ها، می توان ظرفیت گرمادهی متناسب با فضای مورد نظر را به دست آورد. به ترکیب چند پره رادیاتور یک بلوک می گویند. به طور معمول جنس رادیاتور های پره ای از آلیاژهای آلومنیوم می باشد.

برخی از ویژگی ها و مزایای رادیاتور های پره ای بشرح ذیل می باشند:

امکان تغییر تعداد پره ها و در نتیجه امکان افزایش یا کاهش ظرفیت حرارتی بلوک رادیاتور.
امکان تعویض پره های آسیب دیده
مقاومت بیشتر نسبت به فولاد در برابر زنگ زدگی

پره رادیاتور های آلومینومی به علت داشتن سطح تماس بیشتر نسبت به انواع چدنی و فولادی و از طرف دیگر به علت هدایت بهتر (ضریب هدایت آلومینیوم بیشتر از چدن و آهن است)، تبادل حرارتی بهتری نسبت به رادیاتور های فولادی و چدنی دارد.

رادیاتور آلومینیومی از لحاظ قیمت نسبت به انواع چدنی و فولادی گران تر می باشد و معمولا در فضا هایی که رطوبت زیاد دارد، مانند حمام ها باید حتما از رادیاتور آلومینیومی استفاده کرد.

 رادیاتور فولادی

رادیاتور فولادی

رادیاتور های فولادی به صورت یک بلوک غیر قابل تفکیک تولید می شوند. یعنی در خارج از کارخانه نمی توان به آن ها پره اضافه کرد و یا کم نمود. (بر خلاف رادیاتور های آلومینیومی) این رادیاتور ها از ورق آهن و به دو صورت صفحه و پره ساخته می شود.

نوع صفحه های آن از دو ورق پرس شده روی هم که آب گرم در بین آن دو جریان دارد درست شده است و در جا هایی که استقرار وسایل پخش حرارت ایجاد اشکال می کند استفاده می گردد.

رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی

رادیاتور های قرنیزی نیز نسل جدید از رادیاتور ها هستند که بدون اشغال فضا، در عین کم مصرف بودن، زیبایی و گرمای سراسری به داخل منزل و محیط کار می بخشند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای