دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

کانکس چیست ؟ | ساختمون

کانکس چیست ؟ | ساختمون

logo
Sakhtemoon
کانکس چیست ؟ | ساختمون

به کارگیری مصالح سبک و با کیفیت در تولید کانکس سبب افزایش مقاومت آن در برابر زلزله می شود.


کانکس، اتاق پیش ساخته قابل حملی است که به منظور سکونت و انجام فعالیت های مختلف در انواع شرایط آب و هوایی و موقعیت های جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد. کانکس ها، کاربردهای متفاوتی از جمله اداری، مسکونی، پارکینگ خودرو، سرویس های بهداشتی و ... داشته و در ابعاد مختلف و طرح های متنوع ساخته می شوند.

یکی دیگر از مزایای مهم کانکس امکان بازیافت مواد به کار رفته در آن است.
کانکس گزینه مناسبی برای اسکان موقت است. در مواردی که محل اقامت یا سکونت باید در مدت زمان کوتاهی جابه جا شود، با استفاده از کانکس می توان به بهترین نتیجه رسید.

کم بودن زمان ساخت کانکس از دیگر مزایای آن است. زمان ساخت کانکس در مقایسه با زمان ساخت یک خانه بسیار کمتر است. این ویژگی سبب اسکان سریع تر می شود. علاوه بر این، اکثر تولید کنندگان کانکس هایی را به صورت پیش ساخته و آماده دارند که می توان براحتی آنها را تهیه کرد.

موارد کاربرد کانکس زیاد می باشد. این موضوع ناشی از انعطاف پذیری کانکس در ساخت می باشد. بدین معنی که در طراحی و تولید کانکس می توان طرح ها و نقشه های مختلفی را به کار برد که بتواند نیاز هر کس را بر طرف نماید. یک کانکس مسکونی می تواند آشپزخانه, سرویس بهداشتی, اتاق خواب, سالن پذیرایی, انباری و هر آنچه را که شما نیاز داشته باشید فراهم نماید. کانکس اداری در صورت نیاز می تواند دارای سالن کنفرانس, اتاق مدیریت, اتاق کارمندی, اتاق منشی و دیگر موارد مورد نیاز باشد.

کانکس می تواند مورد استفاده پلیس و نیروی انتظامی، کشاورزان جهت انبار کردن محصولات و کسانی که برای تفریح به باغ و یا ییلاق می روند، قرار گیرد یا جهت انباری روی پشت بام و داخل پارکینگ استفاده شود. شهرداری ها از آن در پارک ها و فضای سبز به عنوان سرویس بهداشتی استفاده می کنند. در منازل مسکونی و مجتمع ها از آن به عنوان کیوسک نگهبانی استفاده می شود. جهت نمازخانه در ارگان ها و نهادهای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای فروش غذا از کانکس آشپزخانه و آبدارخانه سیار استفاده می شود. از کانکس به عنوان گلخانه نیز می توان استفاده کرد. برای پخت نان از کانکس نانوایی استفاده می شود. در بازارهای میوه و تره بار از کانکس میوه و تره بار استفاده می کنند.

کانکس برای استقرار تجهیزات و وسایل برق و مخابرات هم کاربرد دارد. در این صورت، برای برخورداری از ایزولاسیون صدا و دما، بهتر است از کانکس ساندویچ پانل استفاده کرد که دارای عایق پلی اورتان است.

برای سهولت در شستشو و مقاومت بیشتر کف، می توان از کانکس با کف آلومینیوم آجدار 2 میل و آهن آجدار و سرامیک استفاده کرد. برای تامین زیبایی کانکس و قابل شستشو بودن آن می توان برای پوشش دیواره ها از جنس  پی وی سی pvc استفاده نمود. برای زیبایی نمای کانکس می توان از نمای کامپوزیت در رنگ های مختلف و متنوع استفاده کرد. ساندویچ پانل ها هم نمای قشنگی دارند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
علی بیات ۲۸-۱-۹۷ ساعت ۲۲:۳۸

سلام
من میخواستم یک خونه کوچیک داخل باغ بسازم فکر کردم که یه چیزی باشه که هم سبک باشه هم از مصالح معمول سیمان و آجر و گچ استفاده نکنم و یک کانکس بسازم منتهامیخوام که خیلی هم کوچک نباشه و طرحهایی هم تو ذهنم هست که دایره ای بسازم دور تا دور پنجره داشته باشه لوازم ساخت کانکس رو از کجا باید تهیه کنم آیا شما پیشنهاد بهتری دارید؟ ممنون

avatar
بهزاد بیهقی ۱۳-۱۲-۹۷ ساعت ۲۳:۲۴

سلام دوست عزیز
کانکس ها معمولا در ابعاد مشخص و بصورت پیش ساخته هستند .
در صورتیکه بخواهید کانکس ها را بصورت سفارشی بسازید ، هزینه ساخت آن بال می رود .
برای مورد شما استفاده از سازه LSF نیز توصیه می شود .

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای