دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

رنگ ترافیکی (اکریلیک)

logo
Sakhtemoon
رنگ ترافیکی (اکریلیک)

این نوع رنگ با قابلیت خشک شوندگی بالا، برای خط کشی بزرگراه ها، پارکینگ ها، محل عبور عابران پیاده، محل های توقف و کشیدن علائم مناسب می باشد؛ علاوه بر آن در راه های قیر اندود و جاده های اصلی نیز کاربرد دارند.


محصول فوق به صورت سرد یا در درجه حرارت پائین  ( حداکثر 50°C ) توسط اسپری ایرلس و یا سایر تجهیزات مرسوم مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا در غالب رنگ های سفید، زرد، قرمز، آبی، مشکی و زرد (بدون سرب ) و به صورت بشکه های 200 کوارتی عرضه می شود.

مزایای محصول:
این محصول با داشتن ویسکوزیته مناسب، قدرت خشک شوندگی سریع و ماندگاری طولانی می تواند به همراه گلسبید یا بدون آن مورد استفاده قرار گرفته و راهکاری مناسب برای رنگ آمیزی خیابان و محوطه پارکینگ هایی که در آن ها ماشین آلات بارکش ( کامیون) تردد دارند، باشد.

زمان خشک شدن:
محصول فوق در دمای محیطی 20°C بدون استفاده از ابزارهای ثانویه در زمانی کمتر از 16 دقیقه خشک می شود. برای کاهش حداکثری میزان آلاینده ها بر روی رنگ باید تا 2 ساعت از عبور و مرور درمحدوده رنگ آمیزی شده خودداری نمود.

هشدار:
به دلیل قابلیت اشتعال بالای محصول در طول استفاده از آن باید از گرما، جرقه و آتش روباز دور نگه داشته شود. استنشاق بخارات این محصول ممکن است سبب حساسیت چشم ها، تحریک پوست و دستگاه تنفسی گردد.

مشکلات متعارف:
از جمله مشکلات و ایرادات رایجی که به رنگ های ترافیکی و پارکینگی منسوب است می توان از انباشتگی آلودگی، کدر شدن و کم رنگ شدن تدریجی آنها نام برد که البته هیچ ارتباطی با رنگ و نحوه استفاده از آن ندارد. عامل اصلی در ایجاد این مشکلات آلوده و روغنی بودن منطقه رنگ آمیزی شده است.

 عواملی که سبب فرسودگی یا ورقه ورقه شدن رنگ می شوند عبارتند از :
1. استفاده از رنگ در ضخامت های بسیار کم
2. به کار بردن رنگ بسیار رقیق
3. شن و خرده سنگ موجود در محوطه رنگ آمیزی
4. رنگ آمیزی پیاده روی مرطوب : این مورد مشکل حاد رنگ آمیزی در مناطق شرجی به هنگام شب محسوب می شود. به دلیل جذب رطوبت، بتن سطح خشک به نظر می رسد، اما در واقع عمل خشک شدن تنها در سطح اتفاق افتاده است و رطوبت نهان در بین لایه ها ورقه ورقه شدن رنگ را به همراه دارد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای