دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سازماندهی کمدها

سازماندهی کمدها

logo
Sakhtemoon
سازماندهی کمدها

قبل از شروع به کار ابتدا فضای داخل کمد را ارزیابی کنید و میزان فضای موجود و همچنین وسایل و اشیایی را که قصد دارید در کمد بگذارید در نظر گرفته و سپس برای منظم قراردادن آنها، تدارکات لازم را مهیا سازید.


اگر در حین سازماندهی کمد، به وسایلی برخورد کردید که متعلق به جای دیگری است، آن را کنار بگذارید تا پس از اتمام کار، آن ها را سرجای خود قرار دهید. کار را از بالای کمد به سمت پایین آغاز کنید و همه چیز به جز لباس های آویخته شده را از کمد بیرون ریخته و روی زمین قرار دهید. طبقات کمد را تمیز کنید و سپس به سازماندهی وسایل و چیدن مجدد آیتم های لازم در کمد و دور ریختن و کنار گذاشتن مواد بی استفاده یا اشیایی که به کمد تعلق ندارند بپردازید.

نحوه قراردادن لباس ها و اشیا در کمد، تاثیر زیادی در ظرفیت گنجایش کمد دارد و اگر این کار را به خوبی و اصولی انجام دهید، تا حد زیادی بر افزایش گنجایش کمد خود کمک می کنید و می توانید وسایل و اشیاء بیشتری را در کمد جای دهید. استفاده صحیح از تمامی قسمت های فضای داخل کمد، با نصب قفسه ها و طبقاتی در داخل آن یک اقدام لازم است و شما باید نهایت استفاده را از فضای داخل کمدهای خانه به عمل بیاورید تا خانه ای سازمان یافته و منظم داشته باشید. کار مرتب کردن و سازماندهی کمدهای خانه تنها زمانی راحت و ساده می شود که برایتان لذت بخش باشد و هیچ گونه ناامیدی و دلسردی از کار در میان راه برایتان پیش نیاید.

راهکار آویختن

هرکز اجازه ندهید تا عناصری از قبیل کمربندها، روسری ها و کراوات ها درهم بپیچند، زیرا این اتفاق می تواند جلوه شلوغی را برای کمد شما ایجاد کند و همچنین سبب سردرگمی شما در یافتن چیزی که نیاز دارید می شود. بنابراین آن ها را به صورت منظم و مرتب کنار هم با کمک آویزی متناسب با آن وسیله در کمد بیاویزید.

قفسه های کفش

اگر شما کفش های خود را از جعبه هایشان بیرون بیاورید و در قسمت های مخصوص خود در کمد قرار دهید، می توانید خیلی راحت تر تنها با یک نگاه کفش موردنظر خود را انتخاب کنید، قفسه های درون کمد که دارای اشکال و انواع مختلف هستند، کمک می کنند تا کفش های شما به صورت مرتب و بدون اینکه با دیگر وسایل و لباس های موجود در کمد برخورد داشته باشند کنارهم قرار گیرند.

تفکیک کننده ها

نکته مهم این است که باید اشیاء و لوازم قیمتی و باارزش مانند جواهرات را در قسمتی مجزا در کمد قرار دهید تا گم نشوند و صدمه نبینند. تفکیک کننده های عمودی می توانند در تفکیک فضا و جدا کردن وسایل از یکدیگر و پیش گیری از ادغام شدن آن ها و به هم ریختگی کمد نقش بسیار مهمی ایفاء کنند. استفاده از این اکسسوری در کمد و فضاهای ذخیره سازی اتاق بیشتر توصیه می شود.

پیوستگی میان رنگ ها

رنگ ها عناصر قدرتمندی هستند و به راحتی می توانند از یک فضای بی روح و ساده، فضایی پر از احساس و نشاط به وجود آورند.

سقف سفید همیشه یکی از مناسب ترین و قابل اعتمادترین رنگ ها برای نقاشی سقف بوده و هست. اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد که برای رنگ آمیزی سقف مناسب هستند. اگر اتاق موردنظر از نور طبیعی زیاد و سقف بلندی برخوردار است، می توانید از رنگی با شدت کم، و برای دیوارها از رنگی قوی تر استفاده کنید. برای سقف، یک رنگ ملایم خنثی با طیف روشن تر از رنگ دیوارها را استفاده کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
درب ضدسرقت ۲-۲-۹۸ ساعت ۲۳:۱۷

با تشکر از توضیحاتتون

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای