دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تجهیزات و شیر آلات امروزی

logo
Sakhtemoon
تجهیزات و شیر آلات امروزی

قسمت زیادی از انرژی و آب مصرفی در خانه ها مربوط به سرویس بهداشتی می باشد. به همین دلیل، امروزه طراحان و تولید کنندگان تجهیزات و شیرآلات سرویس بهداشتی علاوه بر بعد زیبایی شناسی و لاکچری بودن، به نحوه عملکردی آنها نیز توجه دارند.


شیرهایی که به چشم الکترونیک یا سنسور مجهز هستند تنها زمانی که دست زیر آن قرار می گیرد، عمل می کنند، این نوع جدید شیرها علاوه بر این که طراحی زیبا، شیک و متنوعی دارند و در هر سبکی که از سنتی تا مدرن نمونه هایی از آن ها وجود دارد، در مقایسه با شیرهای استاندارد معمولی به میزان 20درصد هم در مصرف آب صرفه جویی می کنند.

وان ها از متریال های متنوعی مانند سنگ، بتن و حتی چوب ساخته می شوند، انواع رایج آن ها که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را می توان در دسته بندی زیر جای داد:

وان های فایبر گلاس
وان های ساخته شده از فایبر گلاس، بسیار سبک وزن هستند و به دلیل پایین بودن قیمت آن ها، گزینه ای مناسب محسوب می شوند. اما به خاطر داشته باشید که این نوع وان ها بسیار خش پذیر بوده و پس از مدت کوتاهی بدنه آن ها خدشه دار می شود. بعضی از مدل ها رویه ای از اکرولیک دارند که مقاومت آنها را تا حدی افزایش می دهد.

 وان های اکرولیکی:
این وان ها قیمتی متوسط دارند و بسیار با دوام تر از وان های فایبر گلاس هستند و سطح آنها نیز دیرتر و کم تر خش می پذیرد. وان های انحنادار را معمولا به دلیل خاصیت شکل پذیری اکرولیک، از اکرولیک می سازند.

وان های چدنی:
وان های چدنی لعابدار از انواع بسیار مقاوم هستند که وزنی بسیاربالا دارند. استاندارد رایج برای وانی که کنار دیوار قرار می گیرد، 80×125 سانتیمتر است. البته وان هایی با ابعاد 60×105 سانتیمتر و انواعی با طول 183 سانتیمتر نیز دربازار موجود است.

نکاتی در مورد وان های سنگی:
اگر به خرید وان های سنگی مانند انواعی که از سنگ مرمر یا گرانیت ساخته شده است، فکر می کنید باید به این موارد را مورد توجه قرار دهید، وان های سنگی به سرعت سرد شده و فضایی آزاردهنده ایجاد می کنند. برای جبران این نقص باید دقت زیادی در انتخاب سیستم گرمایش سرویستان خرج کنید. برای مثال شاید یکی از گزینه ها استفاده از  سیستم های گرمایش از کف باشد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای