دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

عایق کاری حرارتی و لزوم اجرای آن

logo
Sakhtemoon
عایق کاری حرارتی و لزوم اجرای آن

عایق کاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از اتلاف گرما در فصل زمستان و خنک نگه داشتن فضای داخلی در فصل تابستان دارد. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ منابع انرژی برای استفاده آیندگان به پاکی محیط زیست نیز کمک می شود.


عامل مهم در انتخاب عایق، میزان مقاومت حرارتی آن است. هر قدر مقاومت حرارتی بالاتر باشد، عایق گرمای کمتری را از خود عبور می دهد و صرفه جویی بیشتری را به همراه دارد. پس به جای مقایسه ضخامت عایق ها، بهتر است مقاومت حرارتی آن ها با هم مقایسه شود.

کف و سقف ساختمان های موجود را می توان به راحتی و با استفاده از فناوری های جدید عایق کاری کرد. در صورت وجود فضا، دیوارهای خارجی را نیز می توان عایق نمود. بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، کلیه ساختمان هایی که ساخته می شوند باید به مقدار کافی عایق کاری شوند.

مبحث 19 مقررات ملی ساختمان
بر اساس ماده 33 قانون نظام مهندسی کشور، مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است. وزارت مسکن بر مبنای این ماده اقدام به انتشار مقررات ملی در بیست مبحث نموده است که مبحث 19 آن مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان می‌باشد.

در حال حاضر اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان برای تمامی ساختمان‌های دولتی اجباری است و اجرای آن برای تمامی ساختمان‌های بخش خصوصی واقع در تهران و شهرهای تابعه از سال 1384 اجباری گردیده است. اجرای این قانون برای ساختمان های واقع در سایر شهرها و استان ها مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده الزامی می‌باشد. 
بر اساس مبحث 19 مقررات ملی ساختمان رعایت نکات زیر در ساختمان اجباری است.

عایق‌کاری دیوارهای پیرامونی ساختمان

نصب پنجره‌ دوجداره با قاب‌های فلزی ترمال‌بریک، چوبی و یا PVC استاندارد

عایق‌کاری لوله‌های تاسیسات، کانال‌های انتقال هوا و سیستم تولید آب ‌گرم با عایق حرارتی

نصب سیستم‌های کنترل کننده موضعی نظیر شیرهای اتوماتیک بر روی رادیاتورها

نصب سیستم‌های کنترل مرکزی هوشمند و مجهز به حسگرهای اندازه‌گیری دمای هوای محیط

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای