دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

پکیج چیست؟

logo
Sakhtemoon
پکیج چیست؟

پکیج دیواری وسیله ای است که به عنوان جایگزین موتورخانه مرکزی شوفاژ، آب گرم مورد لزوم جهت گرم نمودن فضا، توسط رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزانه از قبیل شستشو، حمام و غیره را تامین می نماید.


امروزه، پکیج دیواری یکی ازمعمول ترین وسایل ایجاد گرما در رادیاتورهای شوفاژ در سراسر دنیا است. عدم اشغال فضای مفید، بالا بودن ایمنی، استقلال کامل واحدهای مسکونی، در استفاده از این سیستم را در منازل و واحدهای تجاری کاملا توجیه می کند. بالا بودن بازدهی و مصرف بهینه سوخت، از دیگر عواملی هستند که دستگاه های اجرایی را نیز به استفاده از پکیج دیواری تشویق می نمایند. محل نصب دستگاه پکیج دیواری معمولا بر روی دیوار داخل آشپزخانه و یا آبدارخانه است.در این مقاله ساختمون قصد داریم درباره پکیج و راهنمای خرید آن صحبت کنیم.

پکیج دیواری علاوه بر گرم کردن داخل خانه یا مکان تجاری، توسط رادیاتور یا فن کوئل یا گرمایش از کف، آب گرم مصرفی را نیز بصورت فوری در اختیار ساکنین قرار می دهد. همچنین ترکیب پکیج با کولر گازی با استفاده از یک کویل آب گرم، ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، گرمایش مطبوع تر و ارزانتری را برای مصرف کننده تامین می کند. استفاده از دودکش مخصوص دو جداره  (کواکسیال) برای پکیج دیواری، باعث می شود که علاوه بر خروج دود دستگاه به محیط خارج، هوای مصرفی مورد نیاز دستگاه نیز از محیط خارج تامین گردد و در نتیجه ایمنی کاملی برای ساکنین فراهم می گردد.

4064

نحوه عملکرد تابستانی پکیج

در وضعیت تابستانی پکیج دیواری فقط به هنگام نیاز به آب گرم مصرفی به صورت اتوماتیک روشن می شود. بلافاصله بعد از باز شدن شیرهای آب گرم، دستور روشن شدن مشعل از طریق سنسور فشار و برد کنترل الکترونیک صادر شده و آب گرم مصرفی با استفاده از مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله فورا تامین می شود. با قطع شیر آب گرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش می شود.

نحوه عملکرد زمستانی پکیج

پکیج دیواری در زمستان آب گرم مدار گرم کننده و رادیاتورها را تامین می کند. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز می شود با عبور جریان آب از سنسور فشار، این سنسور وارد عمل شده، با فرستادن پیام به شیر سه طرفه برقی، مدار رادیاتورها را موقتا قطع نموده و آب مدار گرم کننده را به مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله هدایت می کند. به این ترتیب آب گرم مصرفی به صورت آنی تامین می شود .

اما بلافاصله پس از قطع شیر آب گرم مصرفی، شیر سه طرفه برقی به طور اتوماتیک آب گرم را به طرف مدار رادیاتورها هدایت می کند.

4065

مزایای پکیج دیواری

به طور کل پکیج های دیواری در مقایسه با موتورخانه ها دارای فواید بیشتری هستند. یکی از مهمترین مزایای استفاده از پکیج های دیواری داشتن استقلال هر واحد آپارتمانی است که در سیستم موتورخانه ها چنین امکانی وجود نداشته است.
مزیت دیگر، صرفه اقتصادی استفاده از پکیج های دیواری در مقایسه با موتورخانه هاست. بدیهی است فاکتورهای اقتصادی مهمترین نقش را در انتخاب وسایل گرمازا ایفا می‌کنند.
از دیگر مزیت‌های پکیج های دیواری در مقایسه با موتورخانه ها فضای بسیار کوچکی است که پکیج ها اشغال می کنند. همچنین پکیج های دیواری هزینه تعمیر و نگهداری بسیار کمتری در مقایسه با موتورخانه ها دارند.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده کرکره)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند شیشه ساختمانی، شیشه سکوریت و ...)، انواع سقف، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع ابزار آلات ساختمان و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای