دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی

در یک فضای ورودی بسیار محدود که نه پنجره ای در آن وجود دارد که برایش پوشش انتخاب شود و نه فضایی برای قرار دادن مبلمان وجود دارد، باید از پتانسیل های دکوراتیو دیوار و کفپوش فضا بهره برد.


"آرام" و "تسکین دهنده" و "معتدل"، این صفات به بهترین نحو رنگ های خنثی را در دکوراسیون معرفی می کنند. رنگ هایی که اگر چه به خودی خود قدرت جلب نظر ندارند اما با تکیه بر بافت های متنوع و طرح ها و الگوهای متفاوت به چشم می آیند و در فضا می درخشند و تاثیر گذار می شوند. رنگ های خنثی بر وسعت بصری فضا می افزایند و جلوه ای دلباز خلق می کنند. شاید آشناترین رنگ های خنثی برای شما سفید و طوسی و کرم رنگ باشد. اما در زبان دکوراسیون داخلی تناژ متمایل به سفید تمامی رنگ ها جزو رنگ های خنثی به حساب می آیند. از عاجی و صدفی و بژ گرفته تا مرواریدی، قارچی، کاراملی و کاهی این رنگ ها تماما در زمره رنگ های خنثی قرار می گیرند.

سنگ ها، کنف، کتان، پنبه، پشم، چوب و ... نیز در دکوراسیون به عنوان موادی با رنگ های خنثی مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ های خنثی میتوانند جلوه ای گرم یا خنک داشته باشند و سبب عقب تر یا جلو تر جلوه دادن دیوارها یا عناصر شوند. رنگ های خنثی با ماهیت گرم که تناژی از رنگ های خنثی با ماهیت گرم که تناژی از رنگ هایی هم چون زرد، قرمز، یا آجری دارند سبب می شوند تا دیوار ها و عناصر اندکی جلوتر از آنچه هستند به نظر برسند و رنگ های خنثی با ماهیت سرد مانند آبی ملایم، سبز-آبی، سبز ملایم، یاسی-آبی و برخی از تناژ های طوسی سبب می شوند عناصر و دیوار ها عقب تر از آنچه هستند به نظر برسند.

معمولا برای ایجاد ارتباط بین رنگ های دیگر و برجسته جلوه دادن اشکال و بافت های خاص و جزئیات دکوراسیونی از رنگ های خنثی کمک گرفته می شود. به این منظور باید از چاشنی ها یا کنتراست در بافت ها استفاده کرد. برای مثال عناصری از جنس بامبو، حصیر، سنگ، چوب، بافت هایی متفاوت به رنگ های خنثی را نمایندگی می کنند. بنابرین زمانی که هر یک از آن ها در مقابل زمینه ای خنثی در دکوراسیون قرار می گیرد به دلیل بافت متمایز و متفاوتی که خلق می شود، برجسته جلوه کرده و به خوبی به چشم می آیند. یک رنگ خنثی در قالب بافت های مختلف در دکوراسیون جلوه های متنوعی ایجاد می کند. برای مثال یک رنگ بژ روی پارچه مخمل جلوه ای متفاوت و متمایز با همان رنگ بژ روی قالیچه ای پشمی یا پرده ای حریر ارائه می دهد. بنابراین در استفاده از رنگ های خنثی بازی با بافت ها نکته ای کلیدی و بسیار مهم است.

رنگ های خنثی با تضعیف و کم رنگ جلوه دادن خطوط سخت سبب می شود تا باعث پنهان سازی و کم رنگ کردن کنج های قناص یا تعدیل در نبود تقارن شده و فضا را بازتر و وسیع تر جلوه می دهد. از این رو انتخاب تم رنگی خنثی برای ورودی هایی که دارای فرم و شکلی غیر معمول هستند انتخابی بسیار مناسب و ایده آل است. اگر به دنبال رنگی مناسب برای زمینه دکوراسیون فضای ورودی هستید تا عناصر و مبلمان دکوراتیو و بافت دار این فضا در مقابل آن برجسته تر و چشم گیر تر جلوه کنند، رنگ های گندمی، عاجی، یا کرم می توانند بهترین گزینه ها برای انتخاب شما باشند. چنین رنگ هایی همچنین می توانند جزئیات و ریزه کاری های دکوراسیون را به صورت تاکیدی تر جلوه دهند.

برای ایجاد وسعت بیشتر در یک ورودی کوچک و باریک باید از رنگ های خنثی که تمی خنک تر دارند استفاده شود. صدفی، مرواریدی، و سفید مرمرین از رنگ های مناسبی هستند که ترکیب آن ها با سطوح و بافت های مات و براق می تواند جذابیت بصری بالا و تاثیر گذاری زیادی داشته باشد. کفپوش چوبی سفیدکار شده در کنار روکشی مخمل به رنگ موشی(طوسی-کرم) یا پوشش پنجره ای به رنگ طوسی استیلی در کنار دیواری رنگ شده با سفید گچی از دیگر ترکیب های خنثی و شیک برای دکوراسیون فضای ورودی خنثی است.

برگرفته از مجله منزل

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای