دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چند راهکار برای بزرگتر جلوه دادن اتاق های کوچک

logo
Sakhtemoon
چند راهکار برای بزرگتر جلوه دادن اتاق های کوچک

اتاق های کوچک و فضاهای کوچک در منزل شما بهترین جا برای ایجاد یک فضای دنج و آرام هستند. این اتاق ها و فضاها در عین حال به سرعت به هم ریخته و نا مرتب می شوند.


شاید بتوان با چند روش ساده باعث شد تا فضای شما جادارتر و بازتر به نظر برسد:


- رنگ های روشن و سرد مثل سفید یا آبی روشن فضا را بازتر نشان می دهند و در ضمن باعث انعکاس بیشتر نور می شوند. وسایلی که برای این اتاق دنج انتخاب می کنید از نظر رنگ باید با رنگ دیواری که انتخاب کرده اید هارمونی داشته باشند. با انتخاب رنگهای متفاوت ممکن است نوعی تناوب و تعدد رنگ ایجاد کنید اما باز هم موجب کاهش حجم اتاق از نظر بصری می شود. یعنی اتاقتان کوچک به نظر خواهد آمد.
-  به جای اینکه تعداد بی شماری قاب عکس، تابلوی نقاشی و… از دیوارهای اتاق آویزان کنید یکی از آن ها را انتخاب کنید و به دیوار بزنید. بهترین راه برای اینکه واقعا اتاقتان بزرگتر به نظر برسد استفاده از آینه به جای تابلو نقاشی و عکس است. آینه، نور، رنگ و تصویر را منعکس می کند و باعث می شود اتاق جادارتر به نظر بیاید.
-  اما اگر به هر دلیلی دلتان نمی خواهد از آیینه استفاده کنید، یا فقط می خواهید آثار هنریتان را روی دیوار ببینید، بهتر است که از بین همه ی آنها یکی را انتخاب کنید و به دیوار بزنید.
-  وسایل کوچک و ریز مثل مجله های خوانده شده، زیر سیگاری، مجسمه های کوچک و غیره شاید از نظر اندازه در ابتدای امر جاگیر به نظر نیایند ولی تجمع آنها باعث اشغال فضای زیادی می شود و باعث می شود اتاق نامرتب و شلوغ به نظر برسد.
- اما در مورد انتخاب مبل برای این اتاق، شما باید بین یک مبل راحتی بزرگ و مبل های راحتی کوچک، یکی را انتخاب کنید. اگر شما مبل یا همان کاناپه بزرگ راحتی را انتخاب کنید فضای آزاد را به حداقل می رسانید. اگر مبل های کوچک را انتخاب کنید، آنگاه  فضا برای قراردادن وسایل دیگر هم خواهید داشت.
- انتخاب میز شیشه ای بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است. بزرگترین حسن میزهای شیشه ای این است که باعث می شوند اتاق بزرگتر به نظر بیاید. با استفاده از این گونه میزها شما می توانید آن طرف تر را نگاه کنید و ببینید و این به بزرگ تر شدن اتاق کوچکتان کمک می کند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای