دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چاشنی سبز در آشپزخانه

logo
Sakhtemoon
چاشنی سبز در آشپزخانه

همان اندازه که عطر روح بخش و طعم خوش چای سبز دلچسب است، دیدن رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخانه نیز می تواند سبب شادابی و طراوت روح و جسم شود و دلنشین باشد.



هنگام انتخاب رنگ سبز برای آشپزخانه به خوراکی های دلخواه خود که رنگی سبز دارند فکر کنید. ببینید تناژ سبز کاهو، کرفس، خیار،سیب سبز و ... چه حسی در شما بر می انگیزد و آنگاه تناژ مورد علاقه خود را بر اساس خوراکی های مورد علاقه خود انتخاب کنید. در این صورت فضایی دوست داشتنی در آشپزخانه شما پدید می آید که اشتهای شما را برای خوردن خوراکی های دوست داشتنی تان باز می کند.

همانطور که در طبیعت هم می توان دید، رنگ سبز به زیبایی و راحتی کنار چوب می نشیند و این دو عنصر و دو رنگ با هم هماهنگی و هم نشینی بی نظیری دارند. از این جلوه زیبا به بهترین شکل می توان کمک گرفت و از ترکیب رنگ سبز در کنار چوب در دکوراسیون آشپزخانه بهره برد. برای مثال برای کفپوش آشپزخانه و همچنین قسمت هایی از سطوح کانتر و برخی اکسسوری ها و ظروف آشپزخانه موادی از جنس چوب را انتخاب کنید و سپس کابینت ها را با رنگ سبز زیبا مانند سبز آووکادویی یا مغز پسته ای رنگ آمیزی کنید. حتی می توانید برای پوشش دیوار آشپزخانه هم از پانل های چوبی استفاده کنید.

اما اگر طرفدار ترکیب رنگی کلاسیک سفید و مشکی برای آشپزخانه خود هستید و به دنبال رنگ سوم مناسبی برای تکمیل جلوه می گردید سبز می تواند بهترین گزینه برای قرار گرفتن در کنار ترکیب سفید و مشکی باشد که با طراوت و لطافتی که دارد می تواند به تعدیل و تلطیف احساس و جلوه فضا بپردازد. برای این کار سبز ملایم و پاستلی بهترین انتخاب است.

سبز فسفری و سبز لیمویی از جمله تناژهای بسیار جذاب و دوست داشتنی رنگ سبز هستند که در دکوراسیون آشپزخانه به زیبایی جلوه می کنند. پس اگر طرفدار آشپزخانه ای مدرن و خلوت باشید این نوع سبزها گزینه مناسبی برای شما خواهند بود، زیرا با حضور این رنگ ها در فضای مدرن، جلوی خلوت بودن بیش از اندازه فضا و نظم و ترتیب حاکم بر چنین دکوراسیونی گرفته شده و محیط از کسالت بار و بی روح شدن دور مانده و جلوه ای نافذ به خود می گیرد.

رنگ کرم هم به خصوص زمانی که قصد استفاده از سبزی قوی و تیره مانند سبز لجنی را دارید، رنگ بسیار مناسبی برای همنشینی با سبز است. برای مثال اگر در جزیره آشپزخانه یا کابینت ها از رنگ لجنی استفاده می کنید چند کابینت یا یک کابینت دو در بزرگ را با رنگ کرم رنگ آمیزی کنید.

ایده بسیار زیبا و محافظه کارانه دیگر برای استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه نصب کاشی های ساده سبز رنگ بر دیوار بین کابینت های زمینی و دیواری است. با این کار حتی اگر در هیچ قسمت از فضا از رنگ سبز استفاده نکنید باز هم حق مطلب ادا خواهد شد و رنگ سبز دیوارها تاثیری را که باید خواهند گذاشت. این ایده به خصوص اگر آشپزخانه ای با کابینت و کفپوش و کانترهایی چوبی یا تمام سفید داشته باشید بیشترین و زیباترین جلوه را خواهد داشت.

اما اگر دوست دارید از چند تناژ مختلف رنگ سبز در فضای آشپزخانه خود کمک بگیرید، بد نیست سبز سدری تیره را امتحان کنید. این سبز مقدار زیادی طوسی در خود دارد و از این رو در گروه رنگ های خنثی قرار می گیرد و به خوبی و راحتی می توان رنگ های دیگر را در آشپزخانه خود استفاده کنید. سبز سدری می تواند انتخاب ایمن و مناسبی برای شما باشد.
هر رنگ سبزی احساس متفاوتی را در فضا پدید می آورد. بنابراین اگر دوست دارید برای مثال درآشپزخانه خود احساس خنکی و آرامش کنید، کابینت ها را با سبز پاستل یا سبز شیر طالبی رنگ آمیزی کرده و سپس آن را با به کار بردن چوب در قسمت های مختلف چون کفپوش و ... هم نشین کنید. این آشپزخانه فضایی روستیک پیدا می کند که تحسین همه افراد با هر سلیقه ای را بر می انگیزد، زیرا زیبایی و آرامشی که دارد غیرقابل انکار خواهد بود.

یکی دیگر از تناژهای بسیار خنک و تسکین دهنده سبز، رنگ سبز-آبی است.این رنگ زمانی که در آشپزخانه ای نورگیر و پر از نور طبیعی برای کابینت ها استفاده و با کفپوش و سطوح کانتر سفید همراه و هم نشین شود احساس آرامش کنار دریا را تداعی می کند که بسیار دلچسب و آرامش بخش است. به عنوان چاشنی می توانید از مقداری سبز کاهویی نیز در کنار رنگ سبز-آبی استفاده کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای